ZF 24

Încă o marcă dispare din România: AutoItalia renunţă la Infiniti şi se concentrează pe Fiat, Jeep şi Maserati

Încă o marcă dispare din România: AutoItalia...

Autor: Bogdan Alecu

11.10.2013, 11:13 28984

AutoItalia, unul dintre cei mai mari importatori de pe piaţa locală, a decis să oprească comercializărea mărcii Infiniti, brandul premium al grupului Nissan pe fondul vânzărilor reduse şi profitabilităţii slabe.

"Infiniti este o poveste care se apropie de sfârşit. Am decis să nu mai comercializăm acest brand şi să ne concentrăm pe branduri şi modele care aduc companiei un profit mult mai mare. Atât politica lor de dezvoltare şi comercializare cât şi faptul că marca a fost lansată pe timp de criză", a spus Israel Meir, directorul general al AutoItalia.
Decizia vine după ce în primele opt luni ale acestui an vânzările Infiniti pe piaţa locală au fost de trei unităţi, în scădere cu aproape 90% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

AutoItalia a preluat marca Infiniti în vara anului 2009, pe fondul lansării mărcii nipone la nivel european.

Compania israeliană Mediteranean Car Company a preluat AutoItalia oficial în mai 2011 de la omul de afaceri Herbert Stein, care o fondase la începutul anilor 90. Israelienii au renunţat treptat la brandurile cu rezăultate slabe precum SsangYong, brandul auto producător de SUV-uri, motocicletele Honda şi acum la Infiniti. Pe de altă parte, ei au relansat marca Jeep, controlată acum de grupul Fiat iar acum au în derulare lansarea noilor modele Maserati.

În urmă cu aproape două luni Maserati s-a mutat într-un nou centru în Militari, odată cu schimbarea strategiei la nivel de brand. Atunci au fost închise showroomurile Abarth, Maserati şi Infiniti din Piaţa Presei, acestea fiind deschise în 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO