ZF 24

Investiţiile în restaurantele McDonalds au totalizat anul trecut 20 mil.lei; buget de 7,5 mil.lei pentru reţeaua de cafenele McCafe

Investiţiile în restaurantele McDonalds au totalizat...

Autor: Roxana Rosu

24.05.2017, 09:57 366

Reţeaua de restaurante McDonalds a derulat anul trecut investiţii de peste 20 milioane lei, din care 7,5 milioane lei pentru dezvoltarea reţelei McCafé, care a ajuns la 25 de cafenele la finele anului, a declarat Daniel Boaje, Director General Premier Restaurants România, firma care operează lanţul pe plan local.

Premier Capital, partenerul maltez pentru dezvoltare al McDonald’s în şase ţări europene, a preluat anul trecut şi reţeaua din România, ajungând la o cifră de afaceri de peste 200 de milioane de euro, dublu faţă de anul precedent, Achiziţia reţelei locale a adus 67 de restaurante noi în portofoliul Premier Capital.

Astfel, portofoliul grupului a continuat să crească odată cu deschiderea de noi restaurante (unul în Grecia, unul în Malta şi două în România). În plus, trei restaurante din România şi două din ţările Baltice au fost remodelate în 2016.

În România, McDonald’s este cel mai mare jucător de pe piaţa de restaurante, cu afaceri de circa 100 mil. euro. 

„2016 a fost un an important în dezvoltarea business-ului McDonald’s în România. Investiţiile s-au ridicat la peste 20 miloane de lei, iar bugetul alocat dezvoltării reţelei McCafé a fost de 7,5 milioane de lei, cu 25 de cafenele la finalul anului. Cele 68 de restaurante din România au fost vizitate de peste 70 de milioane de clienţi, iar cei peste 4000 de angajaţi au servit 61 de milioane de burgeri şi 3 milioane de cafele doar la McDonald’s” a spus Daniel Boaje, Director General Premier Restaurants România. 

În topul vânzărilor se află sandvişurile McPuişor, Hamburger şi Big Mac, cartofii prăjiţi şi Happy Meal-ul (au fost vândute 6,3 milioane de meniuri Happy Meal). În plus, 5% din vânzările de anul trecut s-au realizat în intervalul pentru mic dejun, iar la McDrive au fost servite 8,2 milioane de maşini.

Cu o echipă de 7.000 de angajaţi în ţările Baltice (Estonia, Letonia şi Lituania), Grecia, Malta şi România, Premier Capital a servit 105 milioane de clienţi în anul 2016, o cifră record pentru companie.

În 2016 grupul a înregistrat un profit operaţional de 21,2 milioane de euro şi un profit înainte de taxe de 16,5 milioane de euro. Activele nete ale grupului însumează 41,6 milioane de euro. Tot anul trecut, Premier Capital plc a emis obligaţiuni în valoare de 65 de milioane de euro listate la Bursa de Valori din Malta.

”Perspectiva de dezvoltare a business-ului în toate cele şase pieţe este una pozitivă. În ţările Baltice, Malta şi România brandul McDonald’s rămâne lider de piaţă în sectorul restaurantelor cu servire rapidă, iar cota de piaţă şi baza de clienţi continuă să se dezvolte a urmare a îmbunătăţirii serviciilor”, se arată într-un comunicat al companiei.

În România, compania a investit anul trecut 2 milioane de lei în proiecte educaţionale şi de sănătate.

În Grecia, în ciuda competiţiei puternice din partea brandurilor locale şi internaţionale, precum şi a unui mediu economic provocator, Premier Capital a reuşit să finalizeze 2016 cu o cotă de piaţă crescută.

Anul acesta, Premier Capital a inaugurat un nou restaurant în Thessalonik, Grecia, şi mai are planificate încă nouă restaurante pentru deschidere în pieţele în care operează grupul. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO