ZF 24

Investitorii au pus 750 de milioane de euro de la începutul anului în imobiliarele locale, dar marii jucători strategici încă nu vin

În piaţa imobiliară există doi mari jucători care au curaj să plaseze zeci de milioane de euro în active: Martin Slabbert (NEPI) (stg.) şi grecul Ioannis Papalekas (dr.) (Globalworth)

Autor: Cristi Moga

02.09.2014, 14:26 585

Piaţa imobiliară a avut mai multă lichiditate în primele opt luni ale acestui an, dar NEPI şi grecul Ioannis Papalekas, alături de retaileri ca Auchan sau Dedeman, continuă să fie cei mai activi jucători.

WikiZF: Profilul companiei Auchan

WikiZF: Profilul companiei Dedeman

Terenuri, spaţii comerciale, birouri sau centre logistice cu o valoare de piaţă de circa 750 de milioane de euro şi-au schimbat proprietarul în primele opt luni ale acestui an în urma semnării unui nu­măr de 30 de tranzacţii, dar piaţa imobiliară locală con­tinuă să lipsească de pe radarul investitorilor strategici sau, în cel mai bun caz, pâlpâie slab într-un colţ de monitor.

Banii au început să mai circule, în condiţiile în care dobânzile bancare au scăzut la minime record, dar curaj să plaseze zeci de milioane de euro în active imobiliare din România au deocamdată doar investitori cu state vechi în piaţa locală, precum grecul Ioannis Papalekas sau sud-africanul Martin Slabbert, precum şi retaileri ca Auchan, Kaufland sau Dedeman, a căror strategie este de a deţine în proprietate spaţiile magazinelor pe care le operează.

După ce în perioada 2009 – 2013 nivelul tranzacţiilor imobiliare anuale s-a ridicat la circa 400 mil. euro, în prima parte a acestui an se poate vorbi de o revigorare a sectorului.

Cea mai mare tranzacţie din acest an pe piaţa imobiliară a fost până în prezent achiziţia de către grupul francez Auchan a unui număr de 12 centre comerciale formate din hiper­mar­ke­turi şi galeriile de magazine aferente, o afacere de circa 280 de milioane de euro ale cărei detalii părţile implicate deocamdată nu le-au făcut publice. Cele 12 proiecte găzduiesc tot atâtea magazine Auchan amenajate în spaţiile unor foste hipermarketuri real cumpărate de grupul francez.

Familia Mulliez, care controlează grupul Auchan, îşi consolidează prin această achiziţie pre­zenţa în România, însă tranzacţia este mai mult determinată de dorinţa de a scăpa de plata chi­riilor decât de o creştere în atractivitate a imo­biliarelor româneşti în ochii grupurilor străine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO