ZF 24

Îşi împarte timpul între un job în IT şi propria florărie online

Îşi împarte timpul între un job în IT şi propria...

Autor: Corina Mirea

15.02.2015, 16:11 4269
Ana Şerban, 31 de ani, a absolvit Facultatea de auto­ma­tică şi calculatoare la Universitatea Politehnică din Bucureşti, iar parcursul profesional a purtat-o în in­dus­tria IT, în care lu­crează şi în prezent. Din 2009 însă, tânăra a ales să îşi împartă jobul full time cu o afacere proprie – o florărie online.

„De mult timp cochetam cu florile şi îmi doream să am o activitate care nu are legătură cu jobul. Am început businessul pe o firmă care exista deja, cea a tătălui meu, care este, de fapt, o întreprindere familială cu activitate în comerţ. Mi-a fost mai uşor aşa pentru că încă nu ştiam ce presupune o firmă şi cât de bine va evolua businessul“, spune Ana Şerban.

În prezent, brandul 1001flori.ro, florăria online deţinută de Şerban Dinu IF, este administrată de antreprenoare, împreună cu sora sa (care studiază arhitectura), ele fiind şi cele care se ocupă atât de preluarea comenzilor, de onorarea lor, dar şi de livrare, atunci când nu se află la jobul full time.

Ana Şerban nu precizează ce investiţie a necesitat deschiderea florăriei, dar susţine că sumele cheltuite pentru firmă au fost minime, dat fiind faptul că ea s-a ocupat personal de crearea magazinului online 1001flori.ro, stocurile sunt mici pentru că florile se co­man­dă atunci când fir­ma are comenzi pen­tru evenimente (nunţi, botezuri, pe­tre­ceri), iar tipul de firmă pe care acti­vează businessul nu permite angajarea altor persoane în afara celor din familie.

Însă, în luna martie a acestui an, antreprenoarea vrea să aplice pentru înfiinţarea unui SRL-D şi obţinerea unei finanţări, care i-ar permite să îşi deschidă o nouă firmă (de organizare evenimente), să cumpere o maşină de transport, să îşi promoveze cele două linii de business şi să angajeze cel puţin încă o persoană din afara familiei. Pen­tru a dezvolta noua firmă ea ar avea nevoie de 10.000-12.000 de euro, 7.000 de euro fiind numai costul maşinii.

„Cea mai mare parte a veniturilor noastre este realizată din contractele pentru evenimente, însă volumul comenzilor din partea persoanelor fizice este mai mare. Deocamdată, oferim doar servicii de aranjamente florale, dar vrem să devenim organizator de evenimente pentru a ajuta florăria şi pentru a atrage mai mulţi clienţi. Avem deja un depozit al familiei în Bucureşti şi mai deţinem unul în Piteşti, unde vrem să ne extindem afacerea cu flori“, explică Ana Şerban.

Ea susţine că businessul ar mai avea nevoie de un angajat care să se ocupe de business cât timp familia de antreprenori este la serviciu sau lucrează la alte proiecte, dar şi pentru a onora comenzile care au un timp de livrare scurt (două ore de la plasarea acesteia).

Cea mai mare parte a florilor provin de la furnizori din Olanda, însă antreprenoarea lucrează şi cu furnizori sau producători locali în anumite perioade (pentru flori de crăciuniţă în perioada Crăciunului, pentru zambile sau lalele în luna martie).

1001flori are, în sezon, în jur de două evenimente pe lună (nunţi sau botezuri), iar în fiecare zi primeşte una-două comenzi de la persoane fizice. În medie, pentru un eveniment, clienţii plătesc de la 700 de lei pentru un pachet care include buchetele pentru mireasă şi naşă şi aranjamentele florale pentru lumânări şi până la 5.000-6.000 de lei dacă optează pentru aranjamente florale mari (inclusiv la biserică, restaurant, pentru decorarea maşinilor, etc.). Totuşi, în medie, pentru un eveniment, cheltuiala clienţilor este de circa 2.000-2.500 de lei.

Pe de altă parte, persoanelor fizice comandă în jur de 200-300 de lei.

„Nu am luat în calcul până acum varianta renunţării la jobul pe care îl am pentru că nu aş avea veniturile de acum, dar nici nu am căutat să dezvoltăm afacerea foarte rapid, am crescut treptat. Sperăm să ni se aprobe dosarul pentru SRL-D şi să obţinem finanţare. În caz că nu reuşim, oricum ne vom extinde, vom face credit sau vom investi banii puşi de-o parte cu 1001flori“, adaugă antreprenoarea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO