MOL elimină încă un gigant din România. Primul a fost Shell. Acum a venit rândul italienilor de la Agip să fie cumpăraţi de unguri. Clasamentul celor mai mari companii petroliere locale rămâne totuşi neschimbat.
După ani de zile în care reţeaua italienilor de la ENI a stagnat, competitorii de la MOL, care şi-au continuat extinderea chiar şi în anii de criză, au cumpărat cele 42 de benzinării pe care italienii le mai aveau în România sub brandul Agip, ajungând astfel la o reţea de 189 de staţii. Cu această achiziţie, MOL depăşeşte pragul de afaceri de un miliard de euro, îşi completează portofoliul cu staţii amplasate în poziţii premium din Bucureşti şi în sudul ţării şi ajunge cu un an mai devreme la cota de piaţă de 15%, obiectivul pentru anul 2015. Tranzacţia anunţată ieri este a doua înţelegere semnată între cele două companii după ce în 2008 MOL mai luase 10 benzinării de la Agip.
„Ne vom continua eforturile de creştere“, a spus Kinga Daradics, CEO & country chairman al MOL România. Anul trecut, MOL a deschis 8 staţii noi, iar de la începutul acestui an compania a mai deschis încă patru unităţi, bugetul de investiţii anunţat pentru 2014 fiind de 10 milioane de euro.
După avizul de la Consiliul Concurenţei, MOL va ajunge la 189 de benzinării, dar rămâne totuşi pe locul patru în topul celor mai mari petrolişti, în urma Petrom, Rompetrol şi Lukoil. După MOL mai vin lupii tineri ai pieţei de carburanţi, azerii de la SOCAR şi ruşii de la Gazprom.