ZF 24

Kaufland încă nu a semnat un nou contract cu Coca Cola. Ce produse mai sunt pe rafturile magazinelor?

Kaufland încă nu a semnat un nou contract cu Coca Cola....

Autor: Cristina Roşca

07.08.2014, 11:40 1788

Retailerul german Kaufland, liderul comerţului modern local, comercializează în magazinele din România doar două dintre produsele gigantului Coca Cola, respectiv Coca Cola la 2,5 litri şi Fanta portocale la 2,5 litri. “Începând cu data de 11 august va fi disponibil în magazine şi Coca Cola Zero la 2,5 litri”, spun reprezentanţii Kaufland.

Vânzările Coca Cola au scăzut cu 10% în T2

Cele două parţi nu au semnat în prezent reluarea colaborării pe toate tipurile de produse, potrivit reprezentanţilor Kaufland care nu înaintează însă niciun termen privind momentul când toate brandurile Coca Cola vor reveni pe rafturi. Cele două părţi se află în această situaţie de mai multe luni.

“La ora actuală nu am semnat un nou acord cu compania Coca Cola”, precizează reprezentanţii reţelei germane cu peste 90 de hipermarketuri cu preţuri mici în România şu cu afaceri de peste 1,6 mld. euro în 2013

Contractul dintre cel mai important retailer din România şi liderul pieţei locale de băuturi răcoritoare are o valoare de câteva zeci de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă. Coca Cola are în portofoliu produse sub branduri precum Fanta, Sprite, Coca Cola sau Dorna.

Kaufland, companie care a intrat pe piaţa din România în 2005, este activă pe formatul hipermarketurilor, însă spre deosebire de competitorii săi precum Auchan sau Carrefour, are şi politică de discount, focusul companiei fiind pe preţ. Mai mult, magazinele sale au între 2.000 şi 5.500 mp, în timp ce ale competiţiei depăşesc uneori şi 10.000 mp.

În contextul în care politica germanilor este să aibă pe rafturi produse cu preţuri cât mai mici, ei au pariat puternic pe mărci private, produse no name care concurează cu branduri cunoscute. Acestea au preţuri cu până la 30% mai mici decât ale brandurilor consacrate deoarece compania nu are costuri de marketing, iar cele de ambalare sunt foarte mici. Germanii au propriile produse şi pe segmentul băuturilor răcoritoare, acestea concurând direct cu cele ale brandurilor cunoscute precum Coca Cola sau Pepsi.

Cu toate acestea, pe rafturile magazinelor Kaufland sunt prezente pe toate categoriile produsele celor mai importante branduri, spre deosebire de cazul Lidl unde 80% din ofertă este marcă privată. Astfel, în timp ce în magazinele Kaufland oferta cuprinde atât mărci private cât şi principalele branduri, în Lidl pe lângă produsele proprii există doar una sau două branduri consacrate.

Mărcile private au ajuns să reprezinte circa 30% din vânzările în volum ale Kaufland şi 20% din cele în valoare, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO