ZF 24

La 34 de ani vrea să ducă trandafirii din Bihor în ţările UE

La 34 de ani vrea să ducă trandafirii din Bihor în...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

30.09.2014, 12:53 2246

Alina Buhna, 34 de ani, din Bihor, îşi împarte timpul între jobul din IT, domeniu în care lucrează din 2006, şi businessul Jardina care comercializează trandafiri de grădină prin intermediul unui magazin online.

La 30 de kilometri de Oradea, antreprenoarea are o pepinieră de unde butaşi de trandafiri provenind de la producători din ţară sau din Bulgaria pleacă în toată ţara. Însă planurile ei nu se opresc aici, ci vrea să cultive trandafiri pentru florării pe care să-i livreze atât în ţară, cât şi în străinătate.

„În prezent trimitem trandafirii în toată ţara, însă planul nostru este să acoperim şi piaţa din Uniunea Europeană. Avem un plan de promovare în Europa, iar în ţară vom începe promovarea în această toamnă. (...) Ştim că acest tip de business ar merge în străinătate deoarece suntem competitivi din punctul de vedere al preţului, chiar dacă se adaugă şi costul transportului“, spune Alina Buhna, care deţine Jardina Concept SRL-D, firmă înfiinţată anul trecut.

Promovarea pe pieţele UE se va face prin email marketing şi prin intermediul motoarelor de căutate. „În străinătate începem promovarea mai întâi cu Marea Britanie şi apoi ne extindem cu toate ţările din Uniunea Europeană.“

Alina Buhna a investit până în prezent circa 24.000 de euro în acest business, o parte din bani reprezentând fondurile nerambursabile de la stat pentru tinerii de până la 35 de ani care vor să-şi deschidă o afacere, iar o altă parte a provenit dintr-un credit bancar, pe care a reuşit să-l returneze.

În primă fază, antreprenoarea vrea să planteze trandafirii pe un teren pe ca12re l-a achiziţionat deja şi care se întinde pe o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi, iar în viitor va decide dacă extinde suprafaţa terenului. Ea spune că pentru investiţiile pe care le are în plan în perioada următoare ar mai avea nevoie de încă 30.000 de euro, dar speră să poată acoperi o parte din vânzări.

„Pentru sezonul de toamnă, care înseamnă lunile octombrie şi noiembrie, estimăm vânzări de 5.000 de euro“, mai spune Alina Buhna, care este absolventă a unei facultăţi de limbi străine. Tânăra este încrezătoare în planurile ei şi crede că „dacă în ţară acest business merge, în străinătate de ce nu ar merge?“ În prezent, firma are doi salariaţi. „Mai avem multe planuri, mi-ar plăcea să înfiinţez şi o cultură de lavandă, chiar şi o distilerie de lavandă, dar aceste lucruri le voi face în timp.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO