ZF 24

Lactalis şi-a asigurat prima poziţie pe cinci segmente din piaţa lactatelor prin achiziţia Covalact

Autor: Mădălina Dediu Panaete

26.12.2016, 19:23 1346
Covalact, companie cumpărată recent de gigantul francez Lactalis, este producătorul cu cele mai mari vânzări în volum pe cinci segmente din piaţa lactatelor respectiv brânză proaspătă, brânză cottage, brânză Făgăraş, sana şi lapte bătut, arată datele companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.
 
De asemenea, Covalact mai este prezent în topul producători de iaurt simplu, chefir sau smântână. Datele Vektor Marktforschung arată că pe segmentele de lapte bătut şi brânză proaspătă principalii concurenţi ai producătorilor de lactate sunt mărcile private, care ocupă prima poziţie în vânzări. Însă datele pentru vânzările brandurile private includ toate produsele marilor lanţuri de magazine, care pot fi realizate de producători diferiţi.
 
Astfel, dacă am lua în considerare aceste mărci separat, Covalact ar ocupa prima poziţii în aceste categorii. Astfel, prin achiziţia Covalact, gigantul francez şi-a asigurat prima poziţie pe aceste categorii, la care se adaugă şi locul fruntaş în sectorul laptelui (lapte UHT şi lapte pasteurizat), poziţie câştigată prin preluarea Albalact. Compania Albalact este lider şi pe segmentul untului de masă şi pe segmentul smântână, cu brand-ul omonim Albalact, conform informaţiilor furnizate anterior de companie transformată de Raul Ciurtin în liderul pieţei de lactate. 
 
Dacă achiziţia Albalact s-a finalizat şi astfel Lactalis şi-a asigurat primul loc în piaţa lactatelor ca cifră de afaceri, tranzacţia de preluare a Covalact de la fondul de investiţii SigmaBleyzer trebuie să primească avizul Consiliului Concurenţei. 
 
Compania Covalact a avut anul trecut cu afaceri de circa 200 mil. lei şi profit de 6 mil. lei cu aproape 360 de salariaţi, conform datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Businessul a crescut cu 30% faţă de anul anterior, iar compania a trecut pe plus, faţă de o pierdere de 2,8 mil. lei. De altfel, Covalact a fost pe pierderi cinci ani înainte de a reveni pe profit în 2015. 
 
De asemenea, pe plan local Lactalis mai deţine şi producătorul lactatelor LaDorna, cu care are o poziţie puternică pe piaţa de lapte UHT, dar şi pe piaţa de telemea cu President ( fosta telemea LaDorna).
Lactalis a cumpărat LaDorna de la omul de afaceri Jean Valvis în anul 2008 şi în ultimii ani a optimizat businessul şi a ajuns de la şapte fabrici la două unităţi de producţie. De asemenea, a renunţat la brandul LaDorna de pe telemea şi a preferat să aplice pe etichetă brandul President, mult mai cunoscut la nivel internaţional. 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO