ZF 24

Lista autostrăzilor peste munţi pe care guvernul Ponta le vrea construite până în 2020

Lista autostrăzilor peste munţi pe care guvernul Ponta...

Autor: Andreea Neferu

26.04.2014, 00:04 1467

Guvernul Ponta a schiţat un plan prin care vrea să construiască până în 2020 şase autostrăzi care să traverseze Munţii Carpaţi şi care să facă legătura între regiunile istorice ale ţării.

 

Câte două autostrăzi peste Car­pa­ţii Occidentali, respectiv Carpa­ţii Orientali, o auto­stra­dă peste Car­paţii Meridionali şi încă una între Orientali şi Meri­dio­nali - astfel arată, „pe hârtie“ cel puţin, pla­nurile de infrastructură rutieră ale gu­ver­nului Ponta pentru următorii şase ani. Multe din­tre autostrăzile pe care statul le vrea gata până în 2020 nu au însă nici măcar studii de fe­zabilitate, aşa cum este cazul Târgu-Mureş - Târgu-Neamţ sau Sibiu - Piteşti.

O altă autostradă peste munţi, cerută atât de transportatori, cât şi de cel mai mare ex­portator de pe plan local, producătorul auto Dacia-Renault, este Sibiu - Piteşti. Ideea unei auto­străzi între Sibiu-Piteşti datează de mai mulţi ani, astfel că sta­tul român a rea­lizat in­clusiv un stu­diu de fe­za­bilitate pen­tru aceas­tă auto­stra­dă, care în prezent este însă expi­rat şi trebuie revizuit.

 

Prima autostradă peste munţi, care va lega Banatul de Transilvania, este Lugoj - Deva, cu o lungime de aproape 100 de kilo­metri, dintre care puţin peste un sfert sunt deja deschişi circulaţiei.

O altă auto­stra­dă peste munţi va fi Suplacu de Barcău - Gilău, pe care statul vrea să o fina­lize­ze până în 2020 din banii pe care îi va încasa din ac­ciza su­pli­­men­tară la car­buranţi. Tot din această acciză guvernul a decis să con­stru­iască şi tronsonul Târgu-Mureş - Târgu-Neamţ, care traver­sează Carpaţii Orien­­tali, în timp ce Braşov - Bacău, tot peste Orientali, va beneficia de bani de la Fon­­dul European de Dezvoltare Regio­nală. Deocamdată aceste trei tron­soa­ne de auto­stradă – Suplacu de Barcău - Gilău (101 kilo­me­tri), Târgu-Mu­reş - Târgu Neamţ (211 kilo­­­metri) şi Braşov - Bacău (170 de kilo­metri) nu au nici măcar un stu­diu de fe­za­bili­tate, dar statul le vrea gata în urmă­torii şase ani.

Guvernul Ponta promite până în 2020 o reţea de 2.440 de kilometri de autostrăzi, adică 1.800 de kilometri în plus faţă de ce are România în prezent, sau peste 250 de kilometri noi pe an în medie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO