ZF 24

Logan, Sandero şi Duster, cele mai vândute modele auto în primele opt luni

Logan, Sandero şi Duster, cele mai vândute modele auto...

Autor: Ioan Dornescu

22.09.2014, 00:00 176

Faţă de luna iulie, vânzările de autovehicule noi au înregistrat o scădere de 25,3%, la 7.455 de unităţi, iar livrările de autoturisme s-au redus cu 30,4%, la 5.959 unităţi.

În România, vânzările sunt susţinute în continuare de achiziţiile realizate de către companii, acestea reprezentând 71% din volumulul total înregistrat în intervalul ianuarie - august.

"Şi pe plan european se remarcă o evoluţie pozitivă, principalele ţări europene înregistrând creşteri ce consolidează un trend ascendent pentru 2014 (datele după opt luni fiind: Franţa +1,6%, Germania +2,6%, Italia +3,5%, Spania +16,4%, Marea Britanie +10,1%). Ar fi însă de remarcat faptul că în luna august 2014, în jumătate din ţările Europei vestice volumele au fost mai mici decât cele din august 2013", se arată într-un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Asociaţia semnalează faptul că în primele opt luni ale anului înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu circa 5,5% (8.300 unităţi) comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013.

Cu toate acestea, volumul maşinilor rulate (peste 139.000 unităţi în 2014) rămâne ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi, de aproximativ trei ori mai mare. Comparativ, în 2013 raportul a fost de 4 unităţi rulate la unul nou.

La autoturisme noi, topul vânzărilor pe mărci după opt luni este condus de către Dacia, cu 17.792 unităţi (33,1% din total), urmată de Volkswagen (5.491 unităţi/ 10,2%), Skoda (5.042 unităţi/ 9,4%), Ford (3.741 unităţi/ 7%), Renault (3.635 unităţi/ 6,8%) şi Opel (2.433 unităţi/ 4,5%).

Pe modele, situaţia a rămas neschimbată, Dacia Logan fiind cel mai bine vândut model în luna august, dar şi după opt luni, urmat de Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf.

Producţia auto a scăzut cu 8,4% în intervalul analizat, la 252.119 de autovehicule, din care 85% au fost asamblate de Dacia, 14,8% de Ford şi 5 unităţi de către Roman Braşov.

Volumele cele mai mari au fost înregistrate de Dacia Duster (101.637 unităţi, din care 2.152 în luna august), urmată de Dacia Logan (55.571 unităţi, din care doar 776 unităţi în august), Ford B-Max (38.555 unităţi, din care 2.034 în august), Dacia Sandero (30.032 unităţi) şi Dacia Logan MCV (26.319 unităţi).

În luna august au fost exportate 4.304 unităţi, ceea ce face ca după opt luni să fie consemnate livrări externe totale de 232.171 unităţi, în scădere cu 2,2% faţă de perioada similară din 2013.

Cel mai exportat model după opt luni a fost Dacia Duster (96.493 unităţi), urmat de Logan, cu 46.405 unităţi şi Ford B-MAX, cu 38.376 unităţi.

"Cu datele înregistrate în luna august 2014, consemnăm un număr de 14 luni consecutive de creştere faţă de lunile similare din anul precedent. Totuşi, aceste volume nu înseamnă în mod automat şi creşterea afacerilor, dacă ne uităm la datele comunicate de către Institutului Naţional de Statistică. Conform INS, creşterea cifrei de afaceri în comerţul cu autovehicule după 7 luni din 2014 era de numai 6% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, comparativ cu +32% cât a fost creşterea numărului de unităţi vândute. În plus, remarcăm şi faptul că numărul de autoturisme noi înmatriculate în România (la 8 luni) este cu circa 15% mai mic decât vânzările realizate", se arată în comunicatul APIA.

Asociaţia punctează că autovehiculele rulate importate continuă să intre în număr important în parcul naţional, în condiţiile în care nefiscalizarea comerţului cu autovehicule rulate din import (TVA, impozite) rămâne un subiect nerezolvat de ani de zile.

Concluzionând, reprezentanţii APIA susţin că este necesar un cadru legal care să stimuleze în mod real achiziţia de autovehicule cu tehnologii avansate, orientate către eficienţă şi protecţia mediului, iar complementar sunt necesare măsuri eficiente de limitare a evaziunii fiscale din domeniul comerţului cu autovehicule rulate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO