Pilos, marcă a retailerului german Lidl, şi K-Classic, deţinută de lanţul de hipermarketuri Kaufland, au avut în 2013 o cotă de piaţă cumulată de 29% pe segmentul laptelui ambalat, estimat de ZF la 240 de milioane de litri anual, respectiv 960 mil. lei (215 mil. euro) la raft.
Astfel, potrvit calculelor ZF, mărcile private ale Lidl şi Kaufland au împreună vânzări de peste 240 mil. lei (53 mil. euro) pe piaţa laptelui ambalat.
Brandul K-Classic (Kaufland) are 18% din vânzările de lapte ambalat, în timp ce Pilos (Lidl) a ajuns la 11% din această piaţă, potrivit datelor companiei de cercetare GfK România. Studiul Gfk mai arată că mărcile private din piaţa laptelui ambalat au ajuns anul trecut la 43% din piaţă (în volum), în timp ce brandurile unor producători ca Albalact, Napolact sau Lactalis se luptă pentru o felie de 57% din piaţă. Pe piaţă mai sunt şi alte mărci private în categoria laptelui ambalat precum Carrefour Discount (Carrefour ) sau Boni (Penny Market).
Mărcile private deţinute de marile reţele internaţionale au cucerit în ultimii ani multe domenii importate din industria bunurilor de larg consum precum uleiul, iaurtul, săpunul sau ciocolata şi au ajuns anul trecut la 2,4-2,7 mld. euro, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din piaţă şi ale companiei GfK. Avantajul acestor mărci private este de departe preţul, care poate fi şi cu 30% mai mic comparativ cu brandurile producătorilor, diferenţa provenind de la costurile mici de marketing şi ambalare şi lipsa cheltuielilor cu listarea.