Lukoil România, al treilea cel mai mare distribuitor local de produse petroliere, cu o reţea formată din 300 de benzinării, a avut anul trecut afaceri de 4,97 mld. lei (1,12 mld. euro), cu 17% mai mici faţă de cele 6 mld. lei înregistrate în 2012.
După această scădere, locul al treilea deţinut de ruşi în comerţul cu carburanţi din România se clatină în faţa rivalilor de la MOL, care au depăşit şi ei pragul de un miliard de euro după preluarea benzinăriilor italienilor de la Eni (Agip).
Rezultatele anunţate de Lukoil vin ca o surpriză după ce compania reuşise să crească în fiecare an din 2009, businessul ruşilor revenind în 2012 la nivelul înregistrat înainte de izbucnirea crizei.
WikiZF: Profilul companiei Lukoil România
WikiZF: Profilul companiei MOL
Totodată, scăderea afacerilor Lukoil România vine în contextul în care şi rafinăria deţinută de ruşi, Petrotel din Ploieşti, a procesat anul trecut cu 15% mai puţin ţiţei.
Potrivit informaţiilor primite de la jucătorii din piaţă, anul trecut cererea de carburanţi a înregistrat o contracţie uşoară, cererea situându-se la circa 6 mil. tone de benzină şi motorină. În acelaşi timp, media preţurilor la benzină şi motorină s-a păstrat faţă de 2012, astfel că în total România a consumat carburanţi în valoare de circa 9,5 mld. euro, potrivit estimărilor ZF.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- date despre cota de piaţă şi evoluţia ei
- evoluţia afaerilor MOL şi a cotei de piaţă după achiziţia benzinăriilor ENI; date despre reţeaua SOCAR şi Gazprom
- pierderile raportate de LUkoil în 2013, comparativ cu cele din 2012