Nemţii de la Rewe fac primii paşi către vânzarea supermarketurilor Billa, retailer care a rămas cel mai mic jucător din comerţul modern local

1 dec 2014 Autor: Cristina Rosca

Grupul german de retail Rewe face, potrivit mai multor surse din piaţa locală, primii paşi către vânzarea lanţului de supermarketuri Billa România, cu peste 80 de magazine, care cu afaceri de 1,35 miliarde de lei anul trecut este cel mai mic jucător din comerţul modern.

Reprezentanţii grupului german neagă aceste informaţii, însă tot mai multe voci din piaţa locală de retail afirmă că Rewe a pus oferta de vânzare pe masa unor investitori locali, dar şi a unora străini. Conform aceloraşi surse, pe lista potenţialilor cumpărători se află atât fonduri străine de investiţii, cât şi lanţuri de magazine care nu sunt încă prezente pe piaţa locală.

„Aceste informaţii sunt doar speculaţii, nu există planuri pentru vânzarea Billa România. Vom merge mai departe cu strategia de expansiune deoarece piaţa din Ro­mânia este una foarte importantă pentru noi“, spune Theresa Teufel Bakk, communications mana­ger în cadrul Rewe International AG.

La începutul acestui an re­pre­zentanţii Billa România anunţau că vor merge înainte cu expansiunea, urmând să deschidă circa zece magazine, în ritmul impus în ultimii ani de prezenţă pe piaţă. Până în prezent compania a deschis doar ju­mătate din supermar­ke­turile anun­ţate, având o reţea de 84 de unităţi.

Informaţiile privind vânzarea Billa România vin la doar câteva luni după ce grupul german Rewe a anunţat că îşi vinde toate magazinele Billa din Italia, mutare care marchează exit-ul de pe această piaţă. Atunci, germanii anunţau că îşi vor concentra atenţia pe pieţele unde compania deţine o poziţie de top. În România, Billa este cel mai mic jucător din comerţul modern local care numără 12 reţele străine. Mai mult, lanţul de supermarketuri se află departe de primii clasaţi – Kaufland, Carrefour, Metro şi Auchan –, fiecare cu afaceri de peste 4,5 miliarde de lei.

Mai mult, chiar şi pe segmentul supermarketurilor nemţii sunt printre lanţurile mai puţin extinse în com­paraţie cu rivalii de la Mega Image (peste 360 de ma­ga­zine) şi Profi (peste 260).

Pe această piaţă mai este prezent şi Carre­four cu formatul Market, care are un număr similar de magazine ca şi Billa. Carrefour mai este însă prezent şi pe alte formate, respectiv hiper­marketuri, magazine de proximitate, discount.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau daniel.mircioiu@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 01.12.2014

 
Cuvinte cheie:
billa
, supermarketuri
, comert
, vanzare
, retail
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide