ZF 24

Noriel: Cele mai vândute jucării din acest an au fost tabletele, maşinile şi licenţele internaţionale

Noriel: Cele mai vândute jucării din acest an au fost...

Autor: Cristina Roşca

25.12.2015, 15:54 1854

Grupul Noriel, cu activităţi în retailul, distribuţia şi producţia de jucării, anunţă că la nivelul anului 2015 cele mai vândute produse au fost tabletele Noriel Pad, maşinile iDrive şi licenţele internaţionale cum este cazul Frozen.

Cristian Con­stantinescu, CEO şi acţionar al gru­pului Noriel, spune că targetul principal al companiei sunt copii de până în zece ani, însă cu toate acestea cele mai vândute jucării au fost de fapt produse electroIT, respectiv tabeletele NorielPad.

Datele oferite de companie, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de circa 200 mil. euro a jocurilor şi jucăriilor, arată astfel tendinţa produselor electroIT de a-şi face tot mai mult loc în preferinţele copiilor, chiar şi a acelora cu vârste sub zece ani.

Pentru piaţa de jucării decembrie este cea mai importantă lună, ajungând să reprezinte 25-30% din încasările anuale. În cazul companiilor specializate ponderea este mai mică, însă per ansamblu ea este săltată de hipermarketuri şi supermarketuri, unde există o sezonalitate mare. Aceste magazine vând puţine jucării pe parcursul anului, cu un vârf în decembrie.

Printre cele mai vândute jucării ale companiei Noriel se numără astfel atât licenţe internaţionale cum este cazul Frozen, dar şi produsele marcă privată ale Noriel.

„Brandurile proprii au ajuns să reprezinte 35% din cifra noastră de afaceri a diviziei de retail, iar ponderea este în creştere”, spune executivul. Cele mai multe produse marcă privată sunt vândute în reţeaua proprie a Noriel, doar o mică pondere fiind distribuită către alţi jucători din piaţă, magazine online sau lanţuri de supermarketuri şi hipermarketuri.

„În fabrica proprie producem doar jocuri şi puzzleuri pe bază de hârtie şi carton. Restul este produs şi importat din Asia.”

Compania deţine un total de 46 de magazine, dintre care cinci sub for­matul Noriel Mega Store şi 41 pe formatul clasic Noriel, cu suprafeţe medii de 250-300 mp. În prezent, retailul are cea mai mare con­tribuţie în totalul businessului grupului Noriel. Magazinele sunt operate de com­pania Intertoy Zone, cu afaceri de 90,3 mil. lei (20 mil. euro) anul trecut şi 276 de salariaţi. Compania Noriel Impex, care se ocupă de zona de distribuţie, a avut afaceri de 28,7 mil. lei (6,5 mil. euro), iar fabrica din ju­deţul Prahova, operată de compania Toys & Games Industriy, a avut afaceri de 4 mil. lei (0,9 mil euro). La nivel de grup, Noriel a avut afaceri de aproape 28 mil. euro în 2014. Pe lângă businessul de retail, Noriel mai are şi divizia de distribuţie de jucării, care are drept clienţi jucători din online (dar nu specializaţi în comerţul cu jucării), comerţ modern şi tradiţional, în total peste 2.000 de puncte de vânzare.

Printre clienţii companiei se numără reţele străine precum Carrefour, Cora, Auchan, Profi, Mega Image sau Selgros. Aceste reţele de magazine sunt atât clienţii divi­ziei de distribuţie a Noriel, cât şi con­curenţii magazinelor proprii ale companiei.

Pentru acest an, Cristian Constan­ti­nescu vorbeşte de o cifră de afaceri de 30 mil. euro doar pe retail şi distribuţie, avansul fiind susţinut de deschiderea de noi ma­gazine şi de creşterea puterii de cumpărare.

Grupul Noriel este con­tro­lat, potrivit ultimelor date ale ZF, de familia Con­stan­tinescu - Cristian Con­stantinescu, fra­tele său şi soţia acestuia. Restul de ac­ţiuni (peste 40%) sunt de­ţinute de fondul de in­vestiţii Axxess Capital, condus de Horia Manda. ZF a scris însă recent că fondul polonez de investiţii Enterprise Investors, care deţine acţiuni în mai multe companii de pe piaţa din România printre care şi lanţul de supermarketuri Profi, analizează preluarea unui pachet din Noriel, cel mai important actor de pe piaţa locală de jo­curi şi jucării, potrivit surselor din piaţă.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO