ZF 24

O absolventă de turism şi un fotbalist pariază pe o braserie în Cluj

Sursa foto: www.facebook.com/brasserie.maddelyn

Sursa foto: www.facebook.com/brasserie.maddelyn

Autor: Mădălina Dediu Panaete

21.12.2014, 15:41 1573

La începutul acestui an, Adrian şi Mădălina Borza, doi soţi de 29 de ani, au deschis o braserie în Cluj-Napoca în urma unei investiţii de circa 15.000 de euro.  Magazinul Brasserie Maddelyn comercializează salate cu ingrediente la alegere, sandvişuri, dar şi deserturi.

„Mi-au plăcut mult braseriile de tip vintage din Paris şi de aici a pornit ideea unei astfel de afaceri“, spune Mădălina Borza, absolventă de turism, care se ocupă împreună de soţul ei de compania Brasserie Maddelyn SRL-D, înfiinţată în luna martie a acestui an.

Asociatul Brasserie Maddelyn SRL-D este Adrian Borza, care este fotbalist la echipa Universitatea Cluj. Cei doi tineri au angajat cinci oameni în această locaţie.

Mădălina Borza spune că la început au promovat afacerea prin livrări la domiciliu şi la clădiri de birouri, dar şi prin flyere. „Afacerea merge bine pentru că braseria este într-un loc cu vad format, cu mult trafic. Avem mulţi clienţi printre studenţi şi businessul creşte de la lună la lună. Pentru acest an, estimăm că vom ajunge la vânzări situate între 100.000 şi 200.000 de lei.“ Antre­prenoarea mai spune că deşi afacerea creşte, este prea devreme să se gândească la extindere. În ultimii ani, restaurantele de tip fast-food sănătos au prins din ce în ce mai mult şi la publicul român, astfel că tot mai mulţi antreprenori au pariat pe acest domeniu. Un exemplu este şi brandul SaladBox, care a ajuns la circa 40 de restaurante.  „Văd tot mai mulţi tineri care se uită cu atenţie la ce mănâncă.“  

Mădălina şi Adrian Borza au investit circa 15.000 de euro în acest magazin, sumă care nu include chiria.

Cei doi tineri se gândesc să acceseze fonduri nerambursabile acordate de stat pentru cei care vor să dezvolte o afacere de tip SRL-D şi deja au depus proiectul pentru a obţine fondurile.   

„Concurenţa este foarte mare pentru aceşti bani pentru că fondurile din acest an nu sunt foarte mari.“

Anul acesta suma alocată pentru SRL-D-uri este de 21 de milioane lei (circa 4,7 mil. euro), comparativ cu 24,3 milioane de lei (5,5 mil. euro) în 2013. În primele zece luni ale acestui an s-au înfiinţat circa 5.000 de firme de tip SRL-D, iar banii din bugetul total din acest an au ajuns pentru finanţarea a mai puţin de 500 de firme.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO