Un start-up pe zi

O familie din Constanţa are 8 ha de cătină şi lavandă din care produce dermatocosmetice

19 oct 2014 Autor: Cristina Rosca

Elena Oancea, de profesie chimist, a pus bazele producătorului local de dermato-cosmetice Careless Beauty în 1992, iar de atunci businessul s-a dezvoltat ajungând astăzi să implice nouă membri ai fa­miliei, să aprovi­zioneze mai multe centre de estetică din ţară şi să folosească materii prime doar din producţia proprie.

„Bazele acestei afaceri au fost puse de mama mea acum mai bine de două decenii. Cea mai mare parte a vieţii ea şi-a petrecut-o în zona rurală şi atunci a devenit pasionată de plante. Încă de când era copil făcea împreună cu mama sa creme în casă“, spune Ioana Adina Oancea, de profesie farmacist-estetician, implicată astăzi în businessul familiei.

Astfel, fondatoarea Careless Beauty a ajuns să studieze singură proprietăţile plantelor, iar apoi a făcut studii de specialitate – Facultatea de Chimie – care au ajutat-o să dezvolte propria reţetă de măşti de gomaj şi de loţiune tonică.

Ulterior numărul produselor dezvoltate a crescut – ajungând astăzi la 32 -, iar Carreless Beauty şi-a înregistrat la OSIM brandul şi reţetele.

„Astăzi avem cinci game de produse pentru ten şi o gamă de produse corporate, în total 32 de produse pe care le vindem atât online pe site-ul propriu, cât şi în cele două cabinete proprii şi în 12 din ţară“, adaugă Ioana Adina Oancea.

Compania are de ase­menea un contract cu un distribuitor şi cu un cabinet de estetică din Cipru şi participă la congrese interna­ţionale pentru a găsi şi alţi parteneri.

„Următorul pas pentru noi în afară de export este să intrăm în farmaciile din Ro­mânia.“

Ea spune că toate pro­dusele sunt realizate din ingre­diente naturale, din culturile proprii de plante.

Familia Oancea deţine 4 hectare de teren în Constanţa şi alte 4 hectare în zona Nehoiu, pe care le cultivă cu cătină, lavandă, iasomie, nalbă, toporaşi sau ghiocei.

„Tot businessul este unul de familie, în prezent fiind implicaţi nouă oameni, opt în Constanţa şi eu în Bucureşti. Am decis să ne extindem în Capitală acum un an şi jumătate când am deschis şi cabinetul propriu în zona Universitate.“

Aici, compania foloseşte doar produsele proprii, iar procesele sunt manuale, fără a fi implicată nicio aparatură specializată. „Şi salteaua este din plante.“

În total, sub brandul Careless Beauty sunt produse anual câteva mii de produse care au preţuri între 63 şi 120 de lei. Tratamentele faciale în saloanele companiei costă între 220 şi 360 de lei. „Suntem un produs de nişă, de aceea nu avem planuri să ne extindem producţia la scară mare.“

Brandul Careless Beauty este operat de două companii – Dan-Elis şi Tibster – cu afaceri cumulate anul trecut de 220.000 de lei, în stagnare faţă de anul anterior.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.10.2014

 
Cuvinte cheie:
familie
, constanta
, implicare
, produse
, business
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide