ZF 24

O piaţă de 30 de miliarde de euro. Evoluţia cifrei de afaceri în comerţul cu amănuntul în ultimii trei ani

Autor: Claudia Medrega

11.05.2014, 10:01 442

Românii au cheltuit anul trecut peste 136 de miliarde de lei (31 mld. euro) pe mâncare, haine, electrocasnice, mobilă şi carburanţi, cei mai mulţi bani mergând către produsele nealimentare (36,3%), retailerii înregistrând vânzări mai mari mai ales pe final de an. Dacă anul trecut creşterea economică a fost susţinută de exporturi şi de agricultură, unii analişti consideră că impactul creşterii consumului se va vedea în rezultatele economice din acest an. În perioada 2009- 2013, consumul a scăzut cumulat cu peste 15%, românii fiind tot mai precauţi în achiziţii şi preferând să facă cumpărături de valoare mare.

Cifra de afaceri din comer­ţul cu amănuntul – principalul indicator al consumului – a crescut cu 13,6% în martie faţă de perioada similară din 2013, arată datele publicate ieri de Institutul Naţional de Statistică.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO