ZF 24

Opriţi haosul şi daţi drumul la şantiere!

Opriţi haosul şi daţi drumul la şantiere!

Autor: Andreea Neferu

26.03.2014, 18:49 1523

Anul 2014 a început cu haos în declaraţii şi multe semne de întrebare pentru construcţia de autostrăzi şi reabilitări de drumuri sau căi ferate. După o conferinţă de presă de la guvern, ce a avut loc în ianuarie, în care s-au prezentat o serie de informaţii despre autostrada Comarnic-Braşov, autorităţile respon­sabile de construcţii au intrat în silenzio stampa.

Nu a mai avut loc nicio altă conferinţă de presă, deşi în prezent există o serie de proiecte de autostrăzi şi căi ferate în derulare despre care nu se mai ştie aproape nimic. Nicio informare de presă nu a mai fost făcută pentru a anunţa în ce stadiu se află aceste proiecte. Mai mult, Compania de Drumuri nu a mai răspuns de aproape patru luni la nicio solicitare a Ziarului Financiar.

În timp ce statul a renunţat la metodele tradiţionale prin care se comunică cu presa şi, mai departe, ajung informaţiile către opinia publică, „mania“ blogurilor pare să-i fi prins şi pe guvernanţi. Noul ministru al transporturilor, Dan Şova, a început să anunţe mai multe termene de începere a lucrărilor la autostrada Sibiu-Piteşti pe blogul său, prima oară referindu-se la 2016, iar a doua oară la 2017, deşi postările au avut loc la o distanţă de doar câteva săptămâni.

Premierul Victor Ponta, pe de altă parte, a spus că niciunul dintre cele două termene anunţate de Şova pe blog nu sunt reale şi că lucrările vor începe de fapt anul viitor pe autostrada Sibiu-Piteşti. Iar aceasta după ce în urmă cu patru luni, guvernul anunţa ca termen de finalizare pentru autostrada Sibiu-Piteşti anul 2023.

Ce poţi înţelege ca investitor, transportator, jurnalist sau simplu cetăţean din acest haos generalizat, în care ministrul transporturilor nu se pune de acord cu premierul şi provoacă confuzie în ceea ce priveşte unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din România, considerat prioritar atât de actorii economici, cât şi de Uniunea Europeană?

Industria construcţiilor a scăzut anul trecut cu 1,6% şi a ajuns să mai contribuie doar cu 7,9% în PIB, în condiţiile în care în 2008 ajunsese la 11% din PIB şi reuşea să genereze o treime din creşterea economică de 7,3%.

Zilele de glorie ale industriei construcţiilor s-au dus, iar motorul infrastructurii pare a fi lăsat în derivă. După ce anul trecut statul a redus investiţiile publice cu 7,5%, în 2014 guvernul anunţă că va oferi cu 12% mai mulţi bani pentru principalele proiecte de investiţii publice. Concretizarea acestor planuri ar fi un vis pentru mulţi jucători din construcţii, dar pentru asta trebuie coborât de la tastatura blogurilor în praful de pe şantiere.

Aşa că, domnule ministru Dan Şova, domnule premier Victor Ponta, dacă doriţi să mai porniţi un motor al economiei pentru o creştere a economiei „ca pe vremuri“, opriţi haosul şi daţi drumul la investiţii!

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO