ZF 24

Ovidiu Ghiman, Telekom: Companiile înţeleg că trebuie să facă business din ce în ce mai inteligent

Ovidiu Ghiman, Telekom: Companiile înţeleg că trebuie...

Autor: Ştefan Stan

16.05.2016, 12:30 638

Economia românească este în creştere, iar sectorul telecom se bucură de aceasta. Companiile înţeleg că trebuie să facă business din ce în ce mai inteligent şi să utilizeze capacităţile tot mai extinse din zona tehnologiei informaţiilor, a spus Ovidiu Ghiman, Director Executiv Comercial Segment Business la Telekom Romania la ZF Mobilio 16.

”Avem o penetrare cu device-uri mobile şi o penetrare cu internet fix sau mobil la cote foarte ridicate. Acesta este un lucru bun, ştim că România este în faţa multor ţări şi că există o competiţie acerbă între operatori pentru a dezvolta infrastructură. Aspectul cel mai important este cum se transformă această adopţie de tehnologie într-un instrument pentru companii în vederea creşterii productivităţii şi relaţia cu clienţii. Încercăm de 2-3 ani să nu mai discutăm atât de mult despre plăţi ci despre modul în care putem să îi ajutăm cu tehnologiile pe care le oferim. Companile sunt din ce în ce mai conştiente că trebuie să îşi folosească resursele diferit.”

Alte declaraţii: 

Vedem o penetrare cu terminale mobile inteligente de 80% la nivelul companiilor. Multe dintre companii îşi doresc să reducă costurile şi folosesc terminale low-end. Altele nu văd în continuare utilitatea pentru oferirea accesului la Internet mobil tuturor angajaţilor. Penetrarea cu internet mobil o vedem în jur de 50%.

Creşterea vine şi din servicii şi din echipamente. La servicii avem şi serviciile standard, dar şi cele noi: cloud şi machine to machine. Cred că industria telecomunicaţiilor este extrem de dependentă de aceşti furnizori de terminale mobile. În decizia de cumpărare terminalul mobil joacă un rol extrem de important. Când am discuţiile cu colegii din canalele de vânzări insist să nu rămânem doar în stadiul de a colecta bani pentru diverşi producători. Provocarea este în ce măsură reuşim să convingem clienţii subscrie la serviciile unui operator dintr-o altă perspectivă decât cea a terminalului propriu-zis.

Retail, transport, servicii medicale şi financiare. Aceştia sunt ”early adopters”. Companiile mari sunt mult mai deschişi spre inovaţie. Companiile mici sunt în continuare foarte concentrate pe reducerea costurilor şi problemele business-urilor lor.

În industria financiar bancară putem spune BCR. Avem un proiect: branch of the future, o sucursală virtuală în care interacţiunile cu clienţii trebuie să se întâmple diferit faţă de cum se întâmplă astăzi.

În retail vorbim de proiecte de tipul big data, pentru a gestiona informaţiile pe care le primesc şi clienţii mult mai bine.

În companiile mici vedem un interes crescut pentru serviciile de tip cloud. Au înţeles că trebuie să nu se concentreze pe infrastructură.  Vorbim de cloud-CRM şi Cloud-ERP prin parteneriatul cu Microsoft.

80% din companiile din România sunt IMM-uri, este un segment în dezvoltare. Cifrele mari vor veni de la companiile medii şi mari, care au şi deschiderea pentru investiţii semnificative.

80% dintre companii văd naturală comunicarea dinspre comunicaţii mobile către ICT. Ceea ce contează pentru client foarte mult este capabilitatea de migrare. Piaţa de telecomunicaţii este interesată să meargă către integrarea de soluţii. Intensitatea şi focusul este foarte diferit de la companie la companie. În Telekom România am început acest efort cu patru ani în urmă. În momentul de faţă cred că suntem operatorul cu cele mai mari capabilităţi în zona de ICT.

Vorbim de oportunitatea de a ocupa un spaţiu care nu este ocupat în piaţă. Cred că nu suntem singurii care se uită, integratorii ICT, cel puţin cei internaţionali, de talie mare, se uită să ocupe această poziţie.

Eu aş paria pe creşterea soluţiilor Cloud, Machine to machine şi Cyber security, avem o oportunitate foarte mare, Telekom a ales să dezvolte portofoliul de securitate pentru companiile din România. Pentru noi un subiect de mare interes este Smart City, oraşul inteligent. Am lansat deja un proiect cu Primăria Sectorului 4, unde autorităţile cu cetăţenii să poată să interacţioneze. Avem în momentul de faţă discuţii cu mai multe primării la nivel naţional. Este un subiect prin care vrem să împingem dezvoltarea pieţei din România.

Utilizatorii îşi doresc ca operatorii să consume din marginea de profit generată de servicii pentru subvenţionarea terminalelor. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO