Petrom introduce benzinăria - farmacie - service - restaurant

6 iul 2014 Autor: Roxana Petrescu

Petrom, cel mai mare jucător din piaţa distribuţiei de car­bu­ranţi, cu o reţea formată din 545 de benzinării, imple­mentează un nou model de business prin care staţiile de ali­mentare vor fi completate cu restaurante, farmacii, service-uri auto sau ghişee cu poliţe de asigurare. Măsura vine în con­tex­tul în care reprezentanţii companiei spun că există o ten­dinţă de creştere a ponderii serviciilor auxiliare din ben­zi­nării. Strategia Petrom vine la scurt timp după ce de la 1 aprilie guvernul a decis introducerea unei accize de 7 cenţi pe litru, ceea ce a dus într-o lună la scăderea consumului de pro­duse petroliere cu 6%, potrivit INS.

„Acest model este validat internaţional. Avem în vedere des­chiderea, în cadrul benzinăriilor, de restaurante, farmacii, ser­vice-uri auto sau ghişee de unde pot fi achiziţionate poliţe de asigurare. Acestea vor funcţiona în spaţii închiriate către par­teneri OMV Petrom. Credem că există o tendinţă de creş­tere a ponderii serviciilor auxiliare în benzinării“, spune Adrian Nicolaescu, senior head retail în cadrul OMV Petrom.

WikiZF: Profilul companiei Petrom

Compania controla anul trecut o cotă de 34% din piaţa carburanţilor, fiind cel mai mare jucător din acest domeniu. Distribuţia de carburanţi prin intermediul benzinăriilor se desfăşoară prin intermediul companiei OMV Petrom Marketing, companie controlată de OMV Petrom. Anul trecut, OMV Petrom Marketing a înregistrat afaceri de 3,28 de miliarde de euro şi un profit net de 66,7 milioane de euro. Potrivit unor date transmise anterior de Petrom, vânzările non-oil au avut în 2012 o pondere de 6% în cifra de afaceri a OMV Petrom Marketing, ceea ce înseamnă circa 200 de milioane de euro.

Primul pas în această direcţie a fost făcut de Petrom în parteneriat cu lanţul de restaurante Subway. Astfel de la finalul săptămânii trecute, în cadrul benzinăriei Petrom Veştem din Sibiu a fost deschis primul restaurant Subway Drive Thru.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 01.07.2014

 
Cuvinte cheie:
Petrom
, benzinărie
, farmacie
, service
, restaurant
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide