ZF 24

Tot mai aproape de 100.000 de metri pătraţi. Topul celor mai mari companii logistice după spaţiul de depozitare

Tot mai aproape de 100.000 de metri pătraţi. Topul...

Autor: Bogdan Alecu

06.05.2014, 00:00 335
Pe măsură ce producţia şi exporturile cresc, alături de reţelele de retail de pe piaţa locală, şi serviciile logistice se dezvoltă, acestea susţinând atât producţia, cât şi exporturile
 
Piaţa logisticii nu numai că este într-o creştere cantitativă, dar e şi într-o creştere calitativă pentru că-şi schimbă profilul. „Transportatorii din ţară nu mai sunt transportatori puri, operatorii logistici nu mai sunt operatori puri şi sunt forţaţi să investească în alte echipamente, inclusiv maşini“, a declarat Adriana Pălăşan, managing partner, Supply Chain Management Center, membru fondator al ARILOG, în cadrul ZF Transport & Logistics Summit, organizat în parteneriat cu Wim Bosman, Havi Logistics şi Opel, cu sprijinul Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) şi Asociaţia Română de Logistică (ARILOG).
 
În ceea ce priveşte parcurile logistice acestea sunt un „mix“ şi între ele sunt atât operatori logistici, cât şi distribuitori şi producători. Spre exemplu, în parcul logistic din Ploieşti sunt numai doi operatori logistici, iar restul sunt producători, distribuitori şi retaileri.
 
Un răspuns exact cu privire la businessul companiilor de logistică nu poate fi dat exact deoarece piaţa este una deosebit de complexă.
 
 
„Operatorii logistici fac activităţi de transport cu mijloace proprii sau închiriate, fac intermedieri de transport multimodal sau chiar deţin terenuri, barje sau avioane. Aceştia realizează operaţiuni de depozitare în depozite închiriate de ei sau de client şi ale căror costuri nu se reflectă la operatori. De asemenea, pot fi transportatori care au demarat şi activităţi de depozitare cu valoare adăugată. Cele mai mari 43 de companii de logistică au rulat afaceri de 3,5 mld. euro, valoare care reprezintă veniturile din servicii strict logistice“, a spus Adriana Pălăşan.
 
Există retaileri care au politica de a nu ţine nimic la ei, şi sunt retaileri specializaţi în logistică proprie. Kaufland, de exemplu, e cel mai mare operator de depozite din ţară, dar ştie să facă foarte bine acest business.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO