ZF 24

Piaţa de media a crescut cu 6% anul trecut şi menţine ritmul în 2016, până la 351 mil euro

Piaţa de media a crescut cu 6% anul trecut şi menţine...

Autor: Roxana Rosu

30.05.2016, 14:42 379

Piaţa de media din România a înregistrat în 2015 cea mai mare creştere de după criză, de 6% comparativ cu 2014, iar acest procent va fi menţinut şi anul acesta, potrivit raportului Media Fact Book realizat de agenţia Initiative, parte a grupului IPG MediaBrands.

 „Anii 2015 şi 2016 aduc o confirmare a stabilizării pieţei de media din România. Desigur, nu mai putem vorbi de boom-uri precum cele de dinainte de criză, însă cel mai important este că asistăm la o creştere constantă şi sănătoasă, care poate aduce mai multe beneficii pe termen mediu şi lung pentru această piaţă şi pentru întreaga industrie de marketing şi comunicare”, afirmă Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.

Televiziunea a continuat să fie anul trecut motorul de creştere, cu un avans al volumelor derulate de 7%, la o valoare de 212 milioane de euro. Alte canale care au înregistrat creşteri ale volumelor au fost online-ul (+12%, până la valoarea de 57 milioane de euro) şi radioul (+5%, până la 19 milioane de euro), în timp ce piaţa de OOH s-a menţinut la valoarea de 28 milioane de euro. În schimb, singurul canal care şi-a restrâns veniturile din publicitate anul trecut a fost presa tipărită, cu 10%, ajungând la 16 milioane de euro.

Initiative estimează că piaţa de media va atinge o valoare de 351 milioane de euro anul acesta, în urma unei noi creşteri de 6%. Evoluţia pe fiecare canal în parte va fi similară celei din 2015 – piaţa de TV se va majora cu 6%, online-ul cu 12%, radioul cu 5%, în timp ce piaţa de OOH va rămâne la acelaşi nivel, iar print-ul îşi va continua scăderea, tot cu 10%.

 „Cu ocazia ediţiei aniversare de 20 de ani a Media Fact Book, ne-am asumat o nouă provocare care implică o schimbare de perspectivă. Astfel, începând cu acest an, nu ne mai concentrăm pe cifrele evoluţiei pieţei de media şi pe estimări pentru anul curent, ci ne uităm mai departe în viitor pentru a identifica principalele trenduri, pentru a analiza the next best things şi pentru a afla cum ne putem pregăti mai bine, ca oameni de marketing şi comunicare, pentru următoarele decenii”, adaugă Alexandra Olteanu.

Aspectele analizate în noul capitol includ efectele pe care le are apropierea digitalului de TV în preferinţele consumatorilor, amploarea pe care o va lua mobile-ul, influenţa multi-screeningului sau importanţa tot mai mare pe care o va avea calitatea conţinutului pentru creşterea veniturilor media.

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din 1997.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO