ZF 24

Polisano şi-a pus pe masă planul de dezvoltare: începe producţia de oncologice, ajunge la 200 de farmacii şi dă startul unui rebranding

Fabrica Polipharma Industries este o investiţie de 60 mil. euro. Fabrica a fost deschisă în 2003, dar abia anul viitor va începe să producă oncologice, businessul pe care se va baza. În prezent fabrica produce suplimente alimentare şi unele generice.

Autor: Ioana David

11.11.2014, 15:52 1651

Polisano, un grup de 400 mil. euro din industria de medicamente, demarează săptămâna viitoare o campanie de rebranding, care implică toate firmele din grup. Acesta este primul proiect de anvergură în marketing al afacerii din Sibiu, un business antreprenorial românesc, dezvoltat de familia Vonica.

Polisano, singura afacere integrată din industria locală de sănătate, începe astfel un plan de dezvoltare şi reaşe­za­re în piaţă, la cinci luni de la moar­tea fon­da­­torului, me­di­cul Ilie Vonica, şi vrea să se des­prindă de ima­gi­nea unei com­pa­nii patriarhale şi să treacă la un ma­nagement de tip corporatist.

Acum, afacerea a rămas în mâinile fiicei lui Ilie Vonica, Loredana Vonica Gligor, şi a soţului său, medicul Ovidiu Gligor, care în august l-au adus pe avocatul Remus Borza la conducerea grupului în poziţia de preşedinte. Cunoscut în mediul de business prin intermediul firmei de avocatură Borza şi Asociaţii şi a celei de insolvenţă Euro Insol, Borza s-a apucat imediat după preluarea mandatului să taie costuri şi să schimbe managerii pentru unele companii din grup.

Având un mandat „nelimitat şi discreţionar“ de la acţionari, Borza a pus pe masa băncilor, furnizorilor şi a firmelor de asigurări un plan de dezvol­tare care va începe săptămâna viitoare cu o campanie de rebranding, în care se va prezenta ca un grup integrat, pentru prima dată. Polisano are o reţea de clinici, două spitale, centre de fertilizare in vitro, farmacii, distribuţie şi o fabrică de medicamente.

„Am simţit nevoia unui rebranding articulat în piaţă. În cei 21 de ani (de când a fost fondat – n.red.), Polisano a comunicat prea puţin, iar notorietatea este elementul esenţial al unui activ. Vom demara campania naţională care va dura cât va fi nevoie şi care are un buget serios. Aleşii noştri au fost McCann Erickson“, a spus Remus Borza, preşedintele Polisano. Scopul cam­paniei va fi creşterea cifrei de afaceri şi a profitului pentru companiile din grup.

 

Au adus medici din afară pentru un spital de 25 mil. euro

Cea mai recentă investiţie a Polisa­no este un spital de 25 mil. euro la Sibiu (ridicat aproape de Spitalul Judeţean), care are 162 de paturi şi care este al doilea din cadrul grupului, după cel ridicat în 2004 tot la Sibiu.

„Avem 200 de medici, 35 de spe­cialităţi, iar în urma fuziunii au ajuns la 213 paturi de spitalizare continuă în cele două centre“, spune Ovidiu Gligor, administrator al Clinicii Polisano (firma care operează toate activităţile din servicii medicale ale Polisano, spital şi clinici şi care a rezultat în urma unei fuziuni cu alte entităţi).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO