ZF 24

Povestea antreprenorului care a anticipat moda animalelor de companie: are o reţea de 40 de petshop-uri şi afaceri de 13 mil. euro

Ionuţ Mareş, operations manager la Animax: „Astăzi businessul este împărţit în două divizii – cea de retail şi cea de distribuţie. Divizia de distribuţie are drept clienţi reţelele internaţionale de retail, petshop-urile de cartier şi cabinetele veterinare“.

Ionuţ Mareş, operations manager la Animax: „Astăzi businessul este împărţit în două divizii – cea de retail şi cea de distribuţie. Divizia de distribuţie are drept clienţi reţelele internaţionale de retail, petshop-urile de cartier şi cabinetele veterinare“.

Autor: Cristina Roşca

27.11.2013, 00:05 607
În România doar 8% din mâncarea oferită ani­ma­lelor de companie se ambalează (specializată), cei mai mulţi proprietari apelând la mâncare gătită pentru a-şi hrăni ani­malele. Prin com­pa­ra­ţie, în UE media este de 60%, iar în Marea Bri­tanie este de 80-90%. În con­textul în care piaţa este subdezvoltată, repre­zentanţii Animax, unul dintre cei mai puternici jucători de pe piaţa de profil, spun că există potenţial de creştere, compania bugetându-şi atât creşterea cifrei de afa­ceri, cât şi a numă­ru­lui de magazine.
 
„În 2007 în Ro­mânia doar 4% din mâncarea oferită ani­malelor era spe­cia­lizată. Observăm astfel că piaţa s-a dezvoltat puternic şi încă mai este loc de creştere. Companiile de cercetare de piaţă estimează că până în 2017 rata anuală de creştere pentru piaţa din România va fi de circa 8,5%, mult peste media europeană de 4,4%. Piaţa americană, o piaţă matură, va avansa cu 3,5%“, spune Ionuţ Mareş (32 de ani), operational mana­ger al Animax. El s-a alăturat companiei în această vară după ce anterior a lucrat timp de 14 ani pentru retailerul de electroIT Flanco, unde s-a angajat încă din primul an de facultate. Prima sa funcţie a fost de consultant de vânzări, iar apoi a avansat ca şef de magazin, area sales manager, regional sales manager, iar în ultimul an a fost division manager, lucrând în echipa de achiziţii. „Retailul este la fel peste tot, pentru că se ghidează după principii similare.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO