Presedintia propune dezincriminarea consumului de droguri si legalizarea prostitutiei. Cum comentati?

22 sep 2009 Ziarul Financiar

Dezincriminarea consumului de droguri si legalizarea "sexului comercial" sunt masuri propuse de Comisia prezidentiala pentru analiza riscurilor sociale si demografice, pentru limitarea efectelor sociale ale acestor fapte.

Comisia a lansat la Cotroceni un raport privind riscurile sociale si demografice in prezenta presedintelui Traian Basescu si a premierului Emil Boc.

Raportul sustine Dezincriminarea consumului de droguri (nu a traficului!) pentru a aduce la "suprafata" consumatorii.

Recent s-au deschis in multe orase ale tarii (Brasov, Bacau, Galati, Hunedoara, Braila, Iasi, Bucuresti) magazine care vand produse etnobotanice ce au acelasi efect ca drogurile ilegale usoare si efectele lor sociale nu par a fi vizibile, potrivit documentului.

"Consumul de droguri trebuie descurajat dar cu diferentele de rigoare intre drogurile usoare si drogurile tari, in special cele injectabile precum heroina care au efecte negative devastatoare. Incriminarea consumului produce efecte secundare grave precum refolosirea seringilor care conduce la transmiterea unor boli grave", spune documentul.

Cuvinte cheie:
legalizarea consumului de droguri
, consumul de droguri
, prostitutia
Vizualizari:
Printeaza
Momentan sunt 25 comentarii Comenteaza si tu
Comentarii (25):
Remus - 29 septembrie 2009, 11:51

Mi se pare un lucru absolut normal... k in toate tzarile civilizate unde prostitutia functioneaza legal(ex:olanda,germania) iar dezincriminarea si tolerarea drogurilor USOARE este acceptata... de ce nu ? oricum de consumat tot se consuma si asa... ILEGAL
de ce sa ocupam locuri in puscarii cu oameni care au fost prinsi fumand un joint in loc sa le lasam criminalilor sau celor care comit fapte MULT mai grave si care afecteza societatea ?
deci este vorba despre DEZINCRIMINARE si TOLERARE nu de LEGALIZARE !!!

Cristi Neagoe - 27 septembrie 2009, 17:56

Walter Block - În apărarea indezirabililor: peştele, prostituata, dealerul de droguri, patronul, calomniatorul, cămătarul şi alţi stigmatizaţi din galeria şmecherilor societăţii.

http://misesromania.org/175/

prostituanta credinta prost inteleasa - 24 septembrie 2009, 17:05

zicea cineva mai jos, inglodat in mohorire si revolta, ca in loc sa creeze locuri de munca "vrea (baselul adica) inmultirea faradelegii si impozitarea ei". pai, daca pe damese le treci in legalitate, nu inseamna crearea de locuri de munca? respectivul invirtosat intr-ale crestinismului il implica degeaba pe d-zeu aici. maria magdalena de ex, ca sa-i amintesc de o tipa pe care ar trebui s-o cunoasca din lecturile lui solitare si pline se sfiosenie, era o femeie care muncea ilegal pe ulitele biblice, dar iisus a trecut-o in maxima legalitate posibila, taman la dreapta lui.
concluzionind: e vremea sa se legalizeze prostitutia, se cistiga bani (albi) din asta.
la fel si cu consumul de droguri usoare (rog crestini si tamiiosii sa nu-l confunde cu traficul!!).
ok?

vala - 23 septembrie 2009, 14:42

@ truth hurts
mi-am dat seama mai de mult ca nu locuiesti in Romania ( ca nu a trebuit sa mergi prin vreo sala de judecata, ca nu a trebuit sa ceri vreo autorizatie de constructie, ca nu a trebuit sa mergi cu o ruda apropiata la vreo interventie chirurgicala, ca ai masina ta si nu ai mers des la service ) ...ce sa spun ? FELICITARI ! esti un privilegiat al sortii...
nu inteleg totusi de ce te incrunti atunci cand unii ( eu de exemplu ) iau in derizoriu subiectele derizorii...
sa traiesti bine ! si doamne fereste sa te imbolnavesti in romania ...
si iti mai doresc drum bun pe numeroasele noastre autostrazi...

daniel - 23 septembrie 2009, 12:53

Asta era problema no.1 ca nu exista prostitutia in nomenclator1

tunelos - 23 septembrie 2009, 12:51

Sunt de acord! Ca si taxele mici care innabusa economia subterana masurile de acest gen au influente pozitive in social! Exact ca in Olanda!

mona - 23 septembrie 2009, 11:35

Prefer sa se legalizeze prostitutia. Asa doamnele respective ar fi mai curate si mai controlate din punct de vedere medical si asa se va scadea riscul de imbolnavirii la persoane colaterale nevinovate. Adica daca un sot se duce la o asa numita "papita", sotia lui nu va mai suferi ca sa imbolnavit de ceva si pe langa infidelitatea sotului fustangiu, mai trebuie sa se trateze de o scarboasa boala cu transmitere sexuala. Asa minorele ar putea ajunge mai greu pe cai gresite. Asa nu vor mai fi atat de multi "pestisori binevoitori". Cat despre droguri, ma declar cu totul impotriva lor, droguri de orice natura.
Dar in Romanica noastra de zi cu zi este un lucru stiut ca nu este de ajuns legea daca nu sunt date normele de aplicare si daca acestea nu sunt aplicate.
Cat priveste implicatia religioasa in privinta legii prostitutiei sunt de parere ca ar trebui sa ne gandim momentan la raul cel mai mic. Trebuie sa privim lucrurile in ansamblu. O lege ar reprezenta un control mai mare in aceasta problema (cu conditia ca totul sa fie urmarit temeinic si aceasta lege sa nu fie de ochii lumii si din interese ascunse).

DanBruma - 23 septembrie 2009, 09:53

este prostitutia politica si nu cea de pe strada, dar hotul striga intotdeauna: Prinde hotul. Cat despre droguri probabil Base cu fiica-sa vor in sfarsit sa intre in legalitate din acest punct de vedere pentru ca din alte puncte de vedere sint inca penali amandoi.

constantin - 23 septembrie 2009, 02:24

In loc sa creeze locuri de munca, vrea inmultirea faradelegii si impozitarea ei: prostitutia ascunsa tot va exista,trafic de droguri tot va exista, marii traficanti de carne vie, respectiv cei de droguri, vor reusi ei sa-si apere veniturile negre... E de o stupiditate incredibila aceasta propunere.
Este clar ca avem nevoie de un presedinte cu gandire crestina.

dragomir - 22 septembrie 2009, 16:23

sunt de acord cu dezincriminarea consumului de droguri. consumatorii sunt oameni care au cazut intr-o plasa din care e greu sa esi, ei trebui ajutati cu toate metodele si nu condamnati...
dar legalizarea prostitutiei?... tebuie vazute nuantele. prostitutia nu poate fi o meserie, este exploatarea unor oameni de catre oameni. este practic un trafic cu fiinte umane. trebuie folosit si aici termenul de dezincriminare. prostituatele sunt niste victime, a societatii, a lipsei de educatie si cel mai adesea a unor criminali, prin urmare trebuie ajutate...
dar nu impozitate, nu vreau sosele, gradinite, spitale, si alte beneficii din impozite luate din exploatarea unor oameni, care, deloc intamplator, sunt chiar semenii nostri.
da-le Doamne minte si gand bun legiuitorilor.

NUconteaza - 22 septembrie 2009, 16:16

Chiar nu realizeaza ca practic diferenta dintre a DETINE si vinde sau utiloiza este minima si oricand un activist in sfera drogurilor poate justifica posesia?!? Dar tampitul de basescu nu mai vede decat voturile pe care le-ar primi din partea drogatilor si prostituatelor!
Aveti grija cum veti vota! dupa, va fi prea tarziu!

gheorghe - 22 septembrie 2009, 16:03

nu cred ca rezlva ceva, exemplu nu au rezolvat cu economia subterana si munca la negru

stelian - 22 septembrie 2009, 15:55

e cantecul de lebada al unui om vicios si corupt. a uitat ceva: sa legalizeze consumul de alcool la volan!

bogdan - 22 septembrie 2009, 15:43

aceste doua probleme nu pot fi stapanite asa ca se legalizeaza. nu sunt solutii pentru a le eradica pentru nu este nimeni interesat de cei care sunt dependenti de droguri(nu drogati) si fetele care se prostitueaza(nu prostituate). raman putin aici, cine este mincinos, cine este hot, cine este betiv. oare cum se numesc cei care merg la "prostituate"? ei nu au nume, ei nu sunt categorisiti in nici un fel. eu cred ca statul ar trebui sa gaseasca o solutie pentru a stopa traficul de droguri si sa nu "colaboreze" cu cei ce aduc droguri, statul ar trebui sa se implice in fenomenul prostitutie, sa vada care sunt problemele reale, de ce ajung fetele acolo. o statistica a celor care se ocupa de traficul de carne vie spun ca 50% reprezinta prostitutia. cea mai mare parte dintre fetele care ajung sa se prostitueze, ajung din cauza saraciei, lipsei de dragoste a parintilor, abuzurilor suferite in copilarie. nu sunt membru al unui ong, nici angajat al vreo unei institutii ale statului, sunt un simplu cetatean care cercetez inainte sa trag concluzii. vreau sa ne gandim toti in continuare, in acest fenomen prostitutia/trafic de carne vie poate fi sora, fata ta, iubita, prietena ta. consider ca trebuie sa ne gandim care sunt consecintele fiecarei decizii pe care o luam fiecare.

Gabriel M. - 22 septembrie 2009, 15:41

Saracul Basescu, nu mai stie de pe unde sa mai adune voturi, vede prapastia de la alegeri si incearca pe ultima suta de metri sa mai adune cateva voturi de la parintii ai caror copii se drogheaza si de la "fetele" de pe centura, care spera sa scape de "pesti"
Domnule Basescu, va fac o singura intrebare: De ce nu ati facut-o pana acum?

zdac - 22 septembrie 2009, 15:41

Asta mai lipseste , asta si apoi anarhie la greu , dar ce nu face chioru sa mai prosteasca ceva oameni sa castige voturile de la prostituate si de la drogati.
Votati Vadim , singura solutie pt o Romanie mai curatasi mai demna.

alexandra - 22 septembrie 2009, 15:32

e nevoie de ceva creier si curaj pentru a lua o astfel de decizie care, cu siguranta, va fi indelung contestata de puritani. ar fi un pas catre deschidere si acceptare si efectele sociale pozitive cred ca nu ar intarzia sa apara. felicitari initiatorilor si sper din suflet sa nu ramana la stadiul de propunere!

Votant - 22 septembrie 2009, 15:31

Atat am de spus, daca Basescu preia aceste 2 initiative, eu nu il mai votez!

Narcis - 22 septembrie 2009, 15:24

este o masura care ar fi trebuit luata din momentul in care am intrat in UE. Prin legalizarea acestor activitati ar fi un control mai mare, bani la buget din taxe plus dezinhibarea si deschiderea catre nou a romanului.

Truth Hurts - 22 septembrie 2009, 15:17

Doar patru comentarii si doar doua cat de cat de bun simt... in rest, Vala isi striga oful ca toata lumea ia spaga numai persoana sa nu (eu nu cred in chestia cu spaga, e o inventie a incapabililor si carcotasilor, niciodata nu mi s-a cerut pe nicaieri nimic cand am avut nevoie de ceva... trei negatii una dupa alta care exprima exact adevarul).. apoi dede are o iubire neimpartasita si se razbuna unde si cum poate improscand cu noroi doar de dragul de a murdari... hmmm... un procentaj de 50% de oameni care au capul pe umeri nu cred ca e rau... dar, din pacate, pana deseara se va umple pagina de comentarii acide, ipocrite si de umor ieftin si fara bun-simt... deh, asa suntem noi, ne gandim intai ce poate face tara pentru noi, nu ce putem face noi pentru tara... avem doar drepturi, nu si obligatii, nu?

Pagini: 1 2

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!