ZF 24

Priorităţile grupului Kenvelo: cafenele Brioche Dorée la Victoriei şi Universitate şi redenumirea magazinelor Kenvelo în KVL

Philippe Besadoux, directorul general al grupului Kenvelo: Negociem cu mallurile pentru poziţii-cheie în cazul Brioche Dorée şi faptul că avem brandurile de modă în portofoliu ne ajută. Vrem să ne extindem şi avem fondurile necesare să facem asta. Ne dezvoltăm cu fonduri proprii, nu apelăm deloc la bănci.

Philippe Besadoux, directorul general al grupului Kenvelo: Negociem cu mallurile pentru poziţii-cheie în cazul Brioche Dorée şi faptul că avem brandurile de modă în portofoliu ne ajută. Vrem să ne extindem şi avem fondurile necesare să facem asta. Ne dezvoltăm cu fonduri proprii, nu apelăm deloc la bănci.

Autor: Cristina Roşca

01.06.2014, 18:40 1460

Brioche Dorée, brandul de cafenele adus pe piaţa locală de şeful şi acţionarii grupului Kenvelo împreună cu un partener francez, se va extinde în acest an cu cel puţin cinci unităţi în centre comerciale precum AFI Cotroceni sau Vitan Mall şi în spaţii stradale din Piaţa Victoriei şi Piaţa Universităţii. Lanţul care se bate cu nume precum Paul şi Starbucks are deja trei localuri în România, iar planurile vizează un total de 30 de unităţi în termen de cinci ani.

Brandul franţuzesc Brioche Dorée este ultimul adău­gat în portofoliul grupului Kenvelo care cuprinde brandul cu acelaşi nume, Tom Tailor, LeeCooper, TimeOut şi Mim. Deschiderea de cafenele reprezintă astfel o diversificare a portofoliului în contextul în care grupul numără peste 90 de magazine de modă cu afaceri de circa 34 mil. euro anul trecut.

„Negociem cu mallurile pentru poziţii-cheie în cazul Brioche Dorée şi faptul că avem brandurile de modă în portofoliu ne ajută. Vrem să ne extindem şi avem fondurile necesare să facem asta. Ne dezvoltăm cu fonduri proprii, nu apelăm deloc la bănci“, spune Philippe Besadoux, directorul general al grupului. El este de asemenea unul dintre acţionarii companiei care aduce Brioche Dorée în România, deţinând împreună cu partenerul său Stephane Lahaye, CEO al grupului financiar Lea Finance, 65% din acţiuni. Restul sunt controlate de acţionarii Kenvelo, respectiv mai multe familii din Italia şi India. Aceeaşi structură a acţionariatului are şi compania care aduce brandul de modă Mim. Tom Tailor este adus în România printr-un joint venture între compania-mamă şi acţionarii Kenvelo, aceştia din urmă fiind prezenţi şi în structura acţionariatului LeeCooper şi TimeOut în România.

O cafenea Brioche Dorée costă între 100.000 şi 150.000 de euro în funcţie de suprafaţă. Până acum compania a deschis cafenele în AFI Ploieşti şi în complexul Stejarii. De asemenea a preluat o unitate în Sun Plaza de la un fost francizat care însă nu s-a extins.

Există de asemenea o cafenea Brioche Dorée în aeroportul Otopeni, însă la fel ca toate localurile de acolo este operată de firma de catering Alpha Rocas.

În acest an sunt pe listă deschideri în spaţii stradale, respectiv Piaţa Victoriei, unul dintre cele mai importante poluri de cafenele şi restaurante, şi Piaţa Unirii, lângă rivalii de la Paul. Cafenele Brioche Dorée se vor deschide şi în Bucureşti Mall - la intrare, în locul unei farmacii -, în Plaza România şi în AFI Cotroceni în locul Starbucks. „Încercăm să intrăm şi în Băneasa Shopping City, iar la anul mergem cu toate brandurile în Park Lake şi în Coressi Braşov. De regulă, când negociez, negociez pentru toate brandurile.“
 

Vânzări de până la 700.000 de euro

Philippe Besadoux spune că vrea ca în cinci ani să ajungă la 30 de cafenele dintre care cel puţin zece doar în Bucureşti, atât în spaţii stradale, cât şi în malluri. Nu se gândeşte încă la centrul vechi pentru că, spune el, chiriile sunt nejustificat de mari. Capitala este singurul oraş unde brandul de cafenele va merge în spaţii stradale, în celelalte oraşe focalizarea fiind pe malluri.

„În malluri mergem la sigur în contextul în care românii încă nu merg la cumpărături pe stradă. Ne ajută experienţa din modă atunci când alegem centrele comerciale pentru că ştim sigur unde nu vrem să mergem.“ Astfel, în perioada 2015-2016 sunt vizate oraşe precum Sibiu, Iaşi, Braşov sau Constanţa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO