ZF 24

Profi lansează conceptul pentru zona rurală sub brandul Loco şi deschide “dintr-un foc” 11 magazine

Profi lansează conceptul pentru zona rurală sub brandul...

Autor: Cristina Roşca

07.08.2015, 13:16 5943

Lanţul de supermarketuri Profi va deschide maine primele 11 magazine sub brandul Loco, brand destinat zonei rurale. Toate cele 11 magazine funcţionau anterior sub alt brand, însă acestea au fost remodelate şi transformate pentru a se adapta zonei rurale.

Deşi a început să se dezvolte în România în 1996, odată cu intrarea pe piaţa locală a Metro Cash&Carry, comerţul modern şi-a concentrat atenţia pe zona urbană. Doar în Bucureşti sunt deschise circa 500 din cele 1.500 de magazine moderne. Intrarea Profi în zona rurală cu un concept special reprezintă astfel o premieră.

“Studiem de mai multă vreme posibilitatea de a duce adânc în teritoriu bogata noastră ofertă şi, iată, a sosit momentul când trecem la fapte. Am testat îndelung acest concept prin intermediul magazinelor noastre experimentale sub brandul Mini şi acum ştim cum se prezintă formatul cel mai potrivit (...). Am denumit acest format Loco,” a declarat Daniel Cîrstea, directorul general al PROFI Rom Food.

Primele 11 magazine sub acest brand sunt deschise în Pânticeu (Cluj), Aghireşu Fabrici (Cluj), Matca (Galaţi), Odobeşti (Vrancea), Bălan (Harghita), Tinca (Bihor), Segarcea (Dolj), Miercurea Nirajului (Mureş), Lovrin (Timis), Gataia (Timiş) şi Anina (Caraş Severin).

Expansiunea va continua atât pe acest format cât şi pe cele clasice în contextul în care retailerul vrea să ajungă la 500 de unităţi la finalul lui 2016, urmând să deschidă cel puţin 100 de magazine pe an. În prezent Profi are 324 de unităţi în 154 de localităţi din România.

„Noutatea adusă de aceste magazine constă în adaptarea sortimentaţiei la nevoile locuitorilor zonei în care functionează. Cele aproximativ 2.500 de produse puse în vânzare aici diferă faţă de cele din magazinele Standard şi City, oferta Loco cuprinzând o serie de unelte şi scule, butoaie, articole de gradină (furtun, galeată, sfoară),  textile, menaj şi sticlărie. Varietatea produselor pe care în mod normal localnicii le produc oricum în propriile gospodării, precum

lactatele, brânzeturile, legumele şi fructele, este mai restrânsă.”

Localnicii vor putea însă să îşi vândă producţia locală -  pătrunjel, verdeaţă, ridichi - în aceste magazine, spun reprezentanţii Profi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO