ZF 24

Răzvan Diraţian, şeful Avon România şi Republica Moldova: Creşterile salariale s-au văzut în consum, însă trendul nu a fost spre produse mai scumpe, ci spre creşterea numărului de cosmetice folosite

Răzvan Diraţian, şeful Avon România şi Republica...

Autor: Georgiana Mihalache

19.07.2017, 11:22 147

Creşterile salariale din ultimii ani s-au văzut în consum, însă trendul nu a fost acela de orientare către produse mai scumpe, ci către creşterea numărului de cosmetice folosite, spune Răzvan Diraţian, directorul general al Avon România şi Republica Moldova.

 „Oamenii aleg să consume mai multe produse, nu neapărat produse mai scumpe. Majoritatea clienţilor noştiri consumă mai multe produse sau din mai multe categorii simultan. Piaţa de cosmetice este matură, iar com­petitivitatea este în creştere, sunt puţine segmente care au rămas neacoperite“, a spus Diraţian.

El a precizat că nu sunt date concrete pentru a calcula cât cheltuie un român pe lună pentru produsele Avon, dar suma ar fi cuprinsă între 40 şi 50 de lei, iar românii obişnuiesc să cumpere în paralel şi de la competitorii Avon.

Cifra de afaceri a Avon România a ajuns anul trecut la 550 de mil. de lei, în creştere cu 10% faţă de anul precedent, cu 351 de angajaţi. Cota de piaţă a Avon pe piaţa locală este de circa 13%, iar portofoliul companiei cuprinde 1.000 de produse. Răzvan Diraţian estimează piaţa de cosmetice la o valoare de 3,6 mld. lei (800 de milioane de euro).

Şeful Avon a precizat că există competiţie în ce priveşte produsele de îngrijire a corpului şi cele pentru păr, iar 90% dintre clienţii Avon sunt femei. „Există o luptă pe preţ, clientul este selectiv când alege brandul, iar unul dintre considerente este preţul“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO