ZF 24

Recesiunea scoate logourile companiilor de pe tricourile sportivilor

Recesiunea scoate logourile companiilor de pe tricourile sportivilor
11.03.2009, 16:12 22

Companiile britanice care in ultimii ani au pompat zeci de milioane de lire sterline in cluburi sportive si evenimente de profil isi retrag acum sponzorizarile, in incercarea de a-si reduce costurile, lasand multe sporturi sa duca o lupta apriga pentru obtinerea de finantare, scrie Financial Times.

Situatia a devenit atat de dificila in conditiile in care bancile si companiile auto, cele mai puternic lovite de recesiune, au sponsorizat sportul european in proportie de peste o treime, in 2008.

Retragerea sprijinului corporatiilor a afectat semnificativ campionatul de Formula 1, in special echipa Williams – principala victima a abandonarii programului de sponsorizari de catre Royal Bank of Scotland (RBS). Un alt nume de rezonanta care a renuntat la sponsorizari este cel al Vodafone, care a anuntat ca nu va mai finanta echipa nationala de cricket a Angliei.

In acelasi timp, si fotbalul starneste o serie de ingrijorari. Luna iunie va reprezenta adevaratul test pentru cluburile din Premier League, in situatia in care atunci multi dintre fanii echipelor ar putea renunta la abonamentele pentru accesul pe stadion. Mai mult, chiar daca prima liga britanica si-a asigurat veniturile din drepturile de televizare pentru urmatorii ani, televiziuni precum ITV sau Setanta au demarat deja actiuni de renegociere a contractelor.

Bancile, care au primit ajutoare de zeci de miliarde de lire sterline din partea guvernului britanic, sunt foarte atent monitorizate cand vine vorba de cheltuirea acestor bani. De exemplu, RBS a trebuit sa explice in ianuarie de ce a ales sa continue finantarea Ligii celor Sase Natiuni, cea mai importanta competitie de rugby din Europa.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO