ZF 24

Revoluţia smart TV: televizoarele cu internet ajung la jumătate din vânzări

Noile tendinţe de pe piaţa Smart TV-urilor: să fie cât mai subţiri, cu rezoluţie mare şi cu ecrane curbate

Noile tendinţe de pe piaţa Smart TV-urilor: să fie cât mai subţiri, cu rezoluţie mare şi cu ecrane curbate

Autor: Ioana Nita

04.04.2014, 00:08 1459

30% din cele 730.000 de televizoare vândute anul trecut au fost smart, iar anul acesta vor ajunge la 50%.

Obişnuinţa de consum a internetului este într-un proces continuu de transformare, utilizatorii accesând în prezent internetul nu doar de pe calculator, ci tot mai mult de pe dispozitive precum smartphone-uri, tablete şi televizoare.

Modul în care persoanele uti­lizează televizorul s-a schimbat fundamental în ultimii ani, acestea fiind folosite astăzi şi pentru a accesa conţinut multimedia direct de pe internet, con­ţinut video on demand, şi pentru jocuri.

Televizoarele smart permit conectarea la internet şi navigarea printr-un browser web, precum şi instalarea diferitelor aplicaţii pentru conţinut multimedia şi jocuri. Televizoarele care utilizează tehnologia OLED (Orga­nic Light-Emitting Diode) sunt mai subţiri şi mai uşoare decât televizoarele de tip LCD (Liquid Crystal Display), iar tehnologia UHD 4K asigură o rezoluţie de patru ori mai mare decât cea full HD.

Anul trecut, piaţa locală de televizoare s-a situat la circa 730.000 de unităţi, nivel similar cu cel din 2012, televizoarele smart având o pondere de 30% din total.

În anul 2011 mai puţin de 1% din gospodăriile din România aveau un smart TV, crescând la 2,6% în 2012 şi la 6% în 2013, potrivit unor estimări avansate de Direct One, o companie locală care a lansat Seenow - un serviciu de video on demand disponibil pe computere, TV-uri inteligente, smartphone-uri şi tablete, care oferă acces la o serie de posturi TV şi o bibliotecă de filme. Pentru finele anului 2013 compania estima un număr de 330.000 de televizoare inteligente conectate la internet în România.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO