ZF 24

Românii consumă un tub de pastă de dinţi pe an şi îşi schimbă periuţa o dată la doi ani

România se află la coada clasamentului în Europa în ceea ce priveşte cheltuiala medie per capita la produse de îngrijire personală

România se află la coada clasamentului în Europa în ceea ce priveşte cheltuiala medie per capita la produse de îngrijire personală

Autor: Cristina Roşca

01.06.2014, 20:21 490

Giganţii Colgate-Palmolive, Procter&Gamble şi GlaxoSmithKline controlează circa 80% din piaţa de 45-50 de milioane de euro a pastei de dinţi din România. Americanii de la Colgate-Palmolive sunt lideri de piaţă în toate ţările din Europa Centrală şi de Est, precum şi în Germania, în România ei având o cotă de piaţă de peste 36%.

WikiZF: Profilul companiei Procter&Gamble

Un român cheltuie anual pe pastă de dinţi 2,3 euro, de două ori mai puţin decât un polonez sau un ceh şi de peste trei ori mai puţin decât un neamţ, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Un tub de pastă de dinţi Colgate Advanced Clean de 100 ml costă pe site-ul coradrive.ro 10,53 lei (2,4 euro), ceea ce înseamnă că un român îşi cumpără anual doar un tub pe an. Preţul produselor specializate sau de nişă poate ajunge până la aproape 20 de lei (5 euro).

„Un român consumă un tub de pastă de dinţi de 100 de mililitri pe an potrivit datelor în volum pe care le avem de la companiile de cercetare de piaţă“, confirmă şi Helen Tomlinson, general manager al GSK Consumer Healthcare România şi ţările adriatice. Compania are în portofoliu brandurile de pastă de dinţi Sensodyne, Aquafresh, Parodontax.

Ea precizează că sumei cheltuite de români pe pastă de dinţi i se adaugă cea cheltuită pe periuţe de dinţi, respectiv circa 13 milioane de euro. Românii cumpără anual circa 11 milioane de periuţe de dinţi, ceea ce înseamnă că fiecare român îşi schimbă periuţa o dată la aproape doi ani. Prin comparaţie, cei mai mulţi germani îşi schimbă periuţa o dată la trei luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO