ZF 24

Românii cumpără anual pentru copii jucării şi jocuri de 160 milioane euro, tot mai multe achiziţii fiind pe online

Românii cumpără anual pentru copii jucării şi jocuri...

Autor: Roxana Rosu

12.04.2017, 14:18 170

Piaţa de jocuri şi jucării din România este evaluată la aproximativ 160 de milioane de euro, fără să fie luate în calcul cifrele generate de jocurile pe calculator sau console, fiind un domeniu în continuă dezvoltare, cu o extindere foarte bună şi în mediul online, unde românii au început să facă tot mai des achiziţii, se arată într-o analiză a BestKids, retailer online de jucării.

BestKids a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 3,6 milioane de euro, iar în primul trimestru al anului 2017 a ajuns la 0,7 milioane de euro. ”Primele trei luni dintr-un an sunt şi cele în care cererea pe acest segment de piaţă e la cel mai scăzut nivel”, spun reprezentanţii companiei.

Când vine vorba de obiceiurile de achiziţie, valoarea pe site-ul bestkids.ro ajunge la 260 lei, iar în funcţie de perioada din an există două extreme: martie, când e atins un vârf de 350 de lei per coş de cumpărături mediu şi decembrie, când valoarea nu este mai mare de 210 lei. În topul celor mai căutate categorii sunt jucăriile interactive, urmate de păpuşi şi jucăriile educative.

În ceea ce priveşte profilul cumpărătorilor, femeile sunt cele care fac online cele mai multe achiziţii de jucării, cu aproximativ 70% din totalul cumpărătorilor. Categoria de vârstă care predomină este a tinerilor părinţi, între 25 şi 34 de ani (56%), iar cele mai multe achiziţii sunt în Capitală. Astfel, 36% din achiziţiile de pe site sunt plasate din Bucureşti, oraş urmat cu 6% de Cluj, 5% Timişoara şi 4% Constanţa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO