ZF 24

Românii se pun la adăpost: BCR a vândut trei tone de aur în opt ani

Românii se pun la adăpost: BCR a vândut trei tone de...

Autor: Liviu Popescu

25.08.2016, 11:22 1532

BCR, cel mai mare jucător din România, a vândut trei tone de aur în cei opt ani de când a început să distribuie aur prin unităţile sale.

Pe parcursul anului 2016  vânzările de aur au avut o evoluţie ascendentă. Trendul descrescător multi anual al preţului aurului pare că s-a inversat, menţionează banca. Cererea a crescut datorită riscurilor apărute în pieţele financiare, dar şi că urmare a randamentelor mici sau parţial negative ale bondurilor guvernamentale de pe pieţele dezvoltate europene.

“De-a lungul timpului,  aurul s-a dovedit a fi una din cele mai sigure forme de păstrare a averilor. În ciudă fluctuaţiilor de preţ, valoarea aurului a adus stabilitate portofoliului investiţional. Într-un climat economic dificil sau instabil, aurul este un activ de refugiu, esenţial fiecărui portofoliu. Mulţi experţi recomanda că un procent de 5-10% din portofoliul pe termen lung al investitorilor privaţi să fie reprezentat de investiţia în aur fizic. Să nu uităm că cine are aur, are întotdeauna bani,” a declarat Laura Hexan, Şef Departament Vânzări Retail, Pieţe Financiare.

Clienţii care cumpără aur la BCR sunt în proporţie de 60% bărbaţi, cu vârstă între 30 şi 50 de ani.    

Cele mai căutate produse sunt ducaţii şi lingourile de 10g. Cererea în scop investiţional este în special pentru lingouri de dimensiuni medii  sau mari: 100g, 250g, 500g sau 1000g. Lingourile de 20g sunt solicitate mai ales în perspectivă unei vânzări ulterioare. 

Un trend important îl reprezintă achizionarea monezilor de aur pentru cadouri pentru momente speciale cum ar fi botezul, ziua de naştere sau nuntă.           

Lingourile oferite de BCR sunt marca Munze Osterreich- produse de compania elveţiana Argor Heraeus şi clasificate   „good delivery”. Având puritatea 999.99%, ele pot fi regăsite în următoarele gramaje: 2g, 5g, 10g, 20g, 50g, 100g, 250g, 500g şi 1000g. Cele de 5 şi 10 g sunt lingouri „ KINEBAR”, având că design faimosul lipiţan al şcolii spaniole de călărie din Viena. Acest lingou  se bucură de o mare apreciere, putând fi transformat în bijuterie.

 Alături de lingouri, iubitorii de aur  pot cumpără de la BCR monede  Vienna Philharmonic în 4 variante (o uncie, ½, ¼ şi 1/10 uncie), monede Krugerrand (Africa de Sud) în 4 variante şi  Ducat (Austria).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO