ZF 24

Salonul Contrastelor din "Orasul luminilor"

no title
06.10.2008, 19:37 35

Editia din 2006 a Salonului Auto de la Paris putea fi usor descrisa ca una fara “lumina”, numarul lansarilor cu adevarat importante pentru industrie fiind putine, iar atentia constructorilor fiind ca si in prezent intreptata asupra reducerii emisiilor de noxe.

Multe dintre acele concepte au ramas la acelasi stadiu, nefiind considerate viabile pentru productia de serie – vezi modelele diesel-hibrid ale Peugeot.

Salonul Auto de la Paris din acest an poate fi considerat unul al contrastelor. Mai toti constructorii care „se respecta” au prezentat „in paralel” modele care respecta si cele mai stricte norme de poluare si ofera un consum mediu de combustibil chiar si sub 4 litri/100 km.

Spre exemplu, Ford Europa a prezentat la Paris noul Focus RS, care dezvolta 300 CP si poate atinge 260 km/h, in paralel cu noul Fiesta ECONetic, care ofera un consum mediu de 3,8 litri/100 km si emisii de 98 g CO2/km. Acelasi scenariu s-a repetat inclusiv in standurile GM, unde alaturi de versiunea finala a lui Chevrolet Volt, primul automobil de serie care este propulsat de un motor electric, cel pe benzina avand numai rol de generator, alaturi de noul Chevrolet Camaro, modelul sport al constructorului american.

11.000 de vizitatori

La editia a Mondial de l’Automobile de anul acesta sunt asteptati peste 11.000 de vizitatori in intervalul 4-19 octombrie.
 

Renault Ondelios

Conceptul Ondelios studiaza posibilitatea lansarii unui alt model de top pentru Europa al constructorului francez, care reprezinta un SUV de clasa mare, care utilizeaza materiale usoare si un sistem de propulsie hibrid, alcatuit dintr-un motor electric si un diesel.

Renault Laguna Coupe

La aproape sase luni de cand Carlos Ghosn a prezentat in avanpremiera la Cannes noul Laguna Coupe, aceasta a fost lansat oficial in cadrul Salonului.

Nissan Pixo

Concurent cu Opel Agila si Suzuki Splash, noul Nissan Pixo a fost lansat la Paris pentru a contracara scaderea lui Micra in segmentul B al pietei europene.

Renault Megane Coupe

Presedintele grupului Renault a prezentat cea de-a treia generatie a lui Megane, care ofera un design diferit pentru coupe si hatchback.

Renault ZE

Renault ZE (Zero Emissions) anunta lansarea unui automobil electric de catre grupul francez in 2011, cel mai probabil versiunea de serie fiind prezentata la editia viitoare a Salonului de la Paris

Mitsubishi Colt

Lansat in 2006, modelul de clasa mica al constructorului nipon a beneficiat de un facelift inspirat de noul Lancer.

Dacia Logan MCV facelift

Automobile Dacia a prezentat la Paris versiunea restilizata a lui Logan MCV, la trei luni dupa prezentarea lui Logan sedan facelift.

Peugeot Prologue

Conceptul Prologue prezentat la Paris de catre Peugeot, care anunta viitorul model 3008, care se doreste a fi un crossover intre un monovolum si un SUV.

Allan Mulally

Este pentru prima data cand Allan Mulally, CEO si presedinte al Ford Motor Company este prezent oficial in cadrul unui Salon Auto european.

Ford Ka

La 12 ani de la lansarea primei generatii, Ford a prezentat la Paris noul Ka, asamblat in Polonia, intr-un parteneriat cu Fiat.

Hyundai Genesis

Constructorul coreean a prezentat la Paris conceptul Genesis, care anunta viitoarea generatie a modelului Hyundai Coupe.

Ferrari California

La trei luni de la anuntul oficial, Ferrari a prezentat la Paris primul coupe-cabriolet din istoria constructorului italian – California.

Rolls Royce Drophead Coupe

Primul cabriolet Rolls de cand a fost preluata compania britanica de BMW.

Aston Martin One-77

Cea mai scumpa si mai exclusivista masina din lume, One-77 va fi fabricata in 77 de exemplare, cu un pret de 1 milion de lire sterline.

Ford Ka

La salon noul Ka a fost prezentat in trei versiuni.

Ford Kuga Individual

Noul Kuga poate fi personalizat de catre client prin intermediul programului Individual.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO