ZF 24

Se conturează o nouă nişă în auto: vânzarea a cel puţin a 100 de maşini electrice anual este un obiectiv „de realizat“

Modelul electric ZOE are un preţ de pornire de 20.900 de euro cu TVA inclus, dar fără baterie, pentru care se va plăti o chirie lunară de la 79 de euro

Modelul electric ZOE are un preţ de pornire de 20.900 de euro cu TVA inclus, dar fără baterie, pentru care se va plăti o chirie lunară de la 79 de euro

Autor: Bogdan Alecu

24.05.2015, 19:00 389

Un „plin” cu energie costă 4,5 lei, cu care se pot parcurge circa 150 km. Spre comparaţie, un diesel pe aceeaşi distanţă ar consuma motorină în valoare de circa 50 de lei
Pe piaţa locală sunt disponibile trei modele de autoturisme electrice.

Lansarea programului de susţinere a maşinilor electrice de către Ministerul Mediului, prin care se poate ajunge la un bonus de 6.500 de euro la achiziţia unui autoturism electric, i-a determinat pe constructori să lanseze modelele „pe baterii“ şi în România.

Renault România a lansat oficial săptămâna aceasta pe piaţa locală modelul electric ZOE, cu un preţ de pornire de 20.900 de euro cu TVA inclus, dar fără baterie, pentru care se va plăti o chirie lunară de la 79 de euro.

„Noi am lansat acum maşina deoa­rece avem acum un context economic favorabil. Faptul că statul acum vrea să susţină vânzarea automobilelor elec­trice a reprezentat unul dintre motive, iar acum piaţa este pregătită pentru ZOE“, a spus Alexandru Vescu, brand ma­nager pentru marca Renault în cadrul Renault Commercial Roumanie.

Acesta este cel de-al treilea auto­turism electric disponibil pe piaţa locală după Mitsubishi iMiEV ( 32.240 de euro cu TVA) şi Volkswagen e-up! (26.222 euro cu TVA).

„100 de vehicule electrice vândute în acest an pare un proiect tangibil. Reprezintă o valoare realistă pentru acest an, mai ales că va începe în iunie. Acum proiectul guvernului este în aprobare externă şi undeva în luna iunie au promis că va fi operaţional. Până acum s-au vândut foarte puţine maşini electrice deoarece nici nu era o ofertă prea mare şi nici un program de susţinere a acestora.“

Anul trecut s-au livrat oficial pe piaţa locală nouă automobile electrice şi 26 hibride plug-in, care dispun atât de motor pe benzină, cât şi unul electric capabil de a propulsa maşina pentru cel puţin 20-30 km. Dezavantajul maşinilor electrice îl reprezintă preţul mai mare de achiziţie determinat de baterii şi autonomia care încă nu depăşeşte 200 km decât în cazul maşinilor electrice de peste 50.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO