ZF 24

Şeful BCR: Suntem pregătiţi pentru „renaşterea creditării“. Trimestrul I ne-a adus prima creştere la retail după trei ani

Tomas Spurny,preşedintele executiv al BCR
Vedem cum dobânzile mai mici încurajează populaţia să se gândească la înlocuirea unor bunuri de folosinţă îndelungată din gospodărie, de la maşini de spălat şi frigidere până la autoturisme. Încrederea creşte şi putem simţi o stare de spirit pozitivă.

Nu cred că vom avea revelaţii şi în niciun caz nu vorbim despre descoperirea vreunui schelet. Suntem bine acoperiţi cu provizioane, capital şi garanţii.

Vom merge prin ţară pentru a ne întâlni cu antreprenori, cu manageri pentru a reclădi încrederea şi a le spune că suntem aici, ne-am depăşit problemele interne şi vom face tot ce putem pentru a susţine economia.

Tomas Spurny,preşedintele executiv al BCR Vedem cum dobânzile mai mici încurajează populaţia să se gândească la înlocuirea unor bunuri de folosinţă îndelungată din gospodărie, de la maşini de spălat şi frigidere până la autoturisme. Încrederea creşte şi putem simţi o stare de spirit pozitivă. Nu cred că vom avea revelaţii şi în niciun caz nu vorbim despre descoperirea vreunui schelet. Suntem bine acoperiţi cu provizioane, capital şi garanţii. Vom merge prin ţară pentru a ne întâlni cu antreprenori, cu manageri pentru a reclădi încrederea şi a le spune că suntem aici, ne-am depăşit problemele interne şi vom face tot ce putem pentru a susţine economia.

Autor: Razvan Voican

16.04.2014, 00:08 551

Portofoliul de credite de retail al BCR a înregistrat în trimestrul I prima creştere după trei ani, fiind sesizabilă o creştere a încrederii clienţilor începând din ultima parte a anului trecut, afirmă Tomas Spurny, preşedintele executiv al celei mai mari bănci de pe piaţă.

„Avem o evoluţie exce­lentă la retail în T1. Stocul de credite a crescut cu puţin ce-i drept, dar este prima creştere după trei ani. Sper să transformăm această evoluţie într-o creştere de două cifre cât de curând. Este clar că politica monetară a BNR dă rezultate: pe de-o parte mecanismul de transmitere a semnalului de dobândă funcţionează deplin, iar pe de alta vedem cum dobânzile mai mici încurajează popu­laţia să se gândească la înlocuirea unor bu­nuri de folosinţă îndelungată din gos­podărie, de la maşini de spălat şi frigi­dere până la autoturisme. Încrederea creşte şi putem simţi o stare de spirit pozitivă.“

Spurny susţine că BCR este „mai mult decât pregătită“ pentru a capta această cerere, atât în termeni de capital, cât şi de lichiditate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO