Portofoliul de credite de retail al BCR a înregistrat în trimestrul I prima creştere după trei ani, fiind sesizabilă o creştere a încrederii clienţilor începând din ultima parte a anului trecut, afirmă Tomas Spurny, preşedintele executiv al celei mai mari bănci de pe piaţă.
„Avem o evoluţie excelentă la retail în T1. Stocul de credite a crescut cu puţin ce-i drept, dar este prima creştere după trei ani. Sper să transformăm această evoluţie într-o creştere de două cifre cât de curând. Este clar că politica monetară a BNR dă rezultate: pe de-o parte mecanismul de transmitere a semnalului de dobândă funcţionează deplin, iar pe de alta vedem cum dobânzile mai mici încurajează populaţia să se gândească la înlocuirea unor bunuri de folosinţă îndelungată din gospodărie, de la maşini de spălat şi frigidere până la autoturisme. Încrederea creşte şi putem simţi o stare de spirit pozitivă.“
Spurny susţine că BCR este „mai mult decât pregătită“ pentru a capta această cerere, atât în termeni de capital, cât şi de lichiditate.