ZF 24

Seful Scandia: Consumatorul roman nu mai este dispus sa plateasca ineficientele din lantul de aprovizionare si din achizitii

26.12.2009, 17:05 117

Robert Redeleanu, directorul general al producatorului deconserve din carne Scandia Sibiu, sustine ca anul 2009 a fost multmai greu decat estima initial, scaderea vanzarilor de conserve dincarne fiind mai accentuata in cea de-a doua jumatate a anului decatin primul semestru.

"Consumatorul roman nu mai este dispus sa plateascaineficientele din lantul de aprovizionare, din achizitii si e dince in ce mai atent la preturi, de aceea criza este o bunaoportunitate pentru toti jucatorii din piata de a practica programede eficientizare", explica el, adaugand ca anul acesta un muncitornu isi mai permite sa plateasca intre 7 si 9 lei pentru o mancarein conserva asa cum facea in 2008. Acesta a fost si motivul pentrucare Scandia a schimbat recent ambalajul la gama de mancaruriTraditii, reducand preturile acestor produse cu 20%.

"Piata conservelor va inregistra la finalul acestui an o scaderede 10% in volum si o stagnare in valoare. Daca in prima jumatate aanului vorbeam de un volum in stagnare si de o crestere de 15%,Scandia va avea la finalul acestui an un plus de cateva procente invaloare si o scadere de 5-6% in volum", a afirmat reprezentantulcompaniei.

Managerul companiei sustine ca evolutia pietei conservelor estein stransa legatura cu ceea ce se intampla in economie. "O mareparte din produsele noastre sunt consumate la munca, in fabrici,santiere, uzine, mai putin acasa. Anul acesta, o parte dintreconsumatorii produselor noastre fie au consumat produse mai ieftinefie mancare gatita acasa", a explicat el.

De aceea, procentul detinut de marcile private ale marilorlanturi de magazine din retailul modern din piata conservelor dincarne a crescut anul acesta la 4% fata de 3% cat era anul trecut."Nu a fost o crestere masiva dar am avut ceva presiune pe costpentru ca producem pentru majoritatea marcilor private dinRomania", a completat Robert Redeleanu.

Scandia Romana, producatorul marcilor de pate de ficat PateBucegi, Pate Sibiu, si a gamei de mancaruri traditionale inconserve -Traditii, este controlat de compania elvetiana ElgaSuisse Alimentari si are aproximativ 670 de angajati, 450 dintreacestia lucrand in productie.

Principalii competitori ai acesteia pe piata romaneasca depateuri, cu peste 60 de marci si 750 de articole distrincte, suntOrkla Foods cu brandul Ardealul, Hame Romania si Glina cu brandulMandy.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO