ZF 24

Sfatul angajatorilor pentru cei care vin la un târg de joburi: faceţi o listă scurtă de companii şi poziţii pentru care să aplicaţi, fiţi coerenţi şi veniţi cu CV-ul actualizat

La cea de-a 16-a ediţie a târgului „Angajatori de top“, organizată în pe­rioada 4-5 aprilie, cele mai multe joburi au fost scoase la concurs de firmele de IT (36%), fiind urmate de cele din outsourcing (13%), FMCG (11%) sau de angajatorii din inginerie (10%)

La cea de-a 16-a ediţie a târgului „Angajatori de top“, organizată în pe­rioada 4-5 aprilie, cele mai multe joburi au fost scoase la concurs de firmele de IT (36%), fiind urmate de cele din outsourcing (13%), FMCG (11%) sau de angajatorii din inginerie (10%)

Autor: Corina Mirea

07.04.2014, 11:55 338

Aproximativ 15.000 de studenţi, masteranzi, absolvenţi sau angajaţi cu experienţă pe piaţa muncii „s-au bătut“ pe cele 3.400 de joburi scoase la concurs la târgul de cariere „Angajatori de TOP“, care a avut loc weekendul acesta la Sala Palatului din Bucureşti.

Cei mai mulţi dintre ei nu au avut la dispoziţie decât două-trei minute pentru a convinge recruiterii să îi bage pe „lista scurtă“ a celor care vor fi sunaţi după eveniment. Ce sfaturi au avut angajatorii pentru candidaţii care au participat la târg cu gândul de a-şi găsi un prim job, de a-l schimba pe cel actual sau pentru a reintra pe piaţa muncii?

„Este foarte important să se uite înainte pe site-ul organizatorului şi să aleagă două-trei companii care le sună într-un fel anume. Este de preferat să intre pe site-ul lor, să vadă cu ce se ocupă şi ce ofertă de joburi au, astfel încât să îşi dea seama unde s-ar potrivi cel mai bine. Ping-pongul acesta de la un stand la altul este bun pentru că astfel cunosc oameni. Dar dacă trag linie la finalul zilei, s-ar putea să nu rămână cu mare lucru“, spune Irina Trifu, responsabil pentru relaţia cu  universităţile şi HR business partner în cadrul Renault Technologie Rou­maine, care numără în jur de 17.000 de angajaţi. Ea precizează că, din perspectiva angajatorului, un candidat care vine la standul companiei şi ştie care este obiectul de activitate al acesteia  are mai multe şanse să fie ales decât unul care spune că a terminat o facultate dintr-un alt domeniu şi care îi cere recruiterului să îi spună ce ofertă are pentru el.

„Pentru mine este clar că a depus zero efort şi că nu am cum să îi dau mai multe şanse. Trebuie să facă un minim proces de documentare. Vreau să văd că îşi doreşte să ştie mai multe despre noi, că vrea să ne cunoască. Am şi mărit la ediţia aceasta standul, astfel încât să amenajăm un spaţiu separat unde să putem avea un miniinterviu cu cei care ne atrag atenţia. Însă din sute sau mii de candidaţi, dacă vor fi zece cu care ne vom întâlni, mă declar norocoasă“, explică ea. Asta în ciuda faptului că, la fel ca la ultimele ediţii ale târgului, la standul Renault s-au adunat printre cei mai mulţi vizitatori, în special studenţi sau tineri absolvenţi.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 07.04.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO