ZF 24

Sfatul unui specialist în employer branding: Dacă vreţi să deveniţi mai vizibili pentru candidaţi, fiţi prezenţi pe toate reţelele sociale

Sfatul unui specialist în employer branding: Dacă...

Autor: Corina Mirea

14.04.2014, 16:22 1112

Companiile care au un brand de angajator puternic pe piaţă au costuri de două ori mai mici pentru fiecare pro­ces de recrutare prin comparaţie cu fir­mele care nu dezvoltă strategii me­nite să le transforme în organizaţii atrac­tive atât pentru actualii angajaţi, cât şi pentru cei care sunt în căutarea unui job.

Pentru a avea însă costuri mai reduse, angajatorii trebuie să se adapteze noului profil al candidaţilor – tineri conectaţi 24 de ore pe zi/ şapte zile pe săptămână la internet şi reţele sociale, potrivit lui Brett Minchington, preşedinte şi CEO al firmei australiene de consultanţă în branding de anga­jator Employer Brand Interna­tional.

„În urmă cu zece ani, atunci când vorbeai despre brandul de angajator lumea nu ştia despre ce este vorba, însă acum se investeşte masiv în această strategie. Brandul de angajator nu se referă numai la recrutare, ci şi la motivare şi retenţie sau la satisfacţia în rândul clienţilor. Dacă vrei să creezi o imagine de tip «vreau să lucrez acolo» atât în rândul angajaţilor, dar şi al clienţilor sau a furnizorilor trebuie ca toată organizaţia să atragă, nu doar o mică parte a acesteia“, explică Brett Minchington. El a susţinut la finalul săptămânii trecute un seminar pentru companiile din România care vor să îşi creeze un brand de angajator mai puternic, în cadrul turneului mondial „International Employer Brand Lea­der­ship“, organizat în 25 de ţări din lume şi adus în România de firma cu activităţi în domeniul resurselor umane Romarketing.

În opinia sa, companiile care vor să devină mai atractive pe piaţa muncii ar trebui să fie tot mai prezente în mediul online, pe cât mai multe reţele sociale, ca să se asigure că vorbesc “pe limba” generaţiei din care fac parte potenţialii lor candidaţi, dar şi pentru a-şi asigura o bază mai mare de talente.

„Nu este suficient să fiţi prezenţi doar pe Facebook, spre exemplu, pentru că, odată cu noile setări, numai 2- 3% din cei care sunt «abonaţi» la grupul vostru vă vor vedea postările şi veţi fi nevoiţi să plătiţi în plus pentru a ajunge la toţi cei care vă interesează. Dacă va apărea o nouă reţea socială, faceţi un cont cât de repede puteţi. Sunt foarte multe strategii de creare a unui brand de angajator puternic care nu necesită bani, ci doar preocupare pentru mediul în care lucrează angajaţii actuali. Atât timp cât ei sunt mulţumiţi, şi alţii îşi vor dori să lucreze la voi“, mai spune Brett Minchington. Printre acele elemente care pot face o companie mai atractivă pentru cei care îşi caută un job se numără şi flexibi­litatea programului, având în vedere că tânăra generaţie pune mai mult accent pe echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională decât pe salariu, spre exemplu. Consultantul este de părere că, în viitorul apropiat, cei mai mulţi angajaţi vor ajunge să lucreze şi de acasă pentru companii din ţara lor sau din afara graniţelor.

„Cred că trendul cu lucrul de acasă se află în stadiul în care erau reţelele sociale acum câţiva ani. Toată lumea zicea că nu vor merge, dar acum se face recrutare pe reţelele sociale. Aşa zic şi acum despre lucrul de acasă, cred că angajaţii ar putea profita de asta şi nu şi-ar duce la bun sfârşit sarcinile. Dar dacă ai un sistem bine pus la punct şi le dai angajaţilor nişte targeturi, totul va merge aşa cum trebuie. Altfel, acesta nu va face faţă şi va fi dat afară pentru neperformanţă. Modul de lucru depinde mult însă şi de tipul companiei şi de stadiul şi contextul în care aceasta se află“, adaugă el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO