ZF 24

Sharp: Românii plătesc cele mai mici preţuri din regiune pe TV-uri cu diagonale mici

Bogdan Pasat, manager de marketing şi vânzări al Sharp România şi Bulgaria
Anul acesta vor fi mai mulţi bani în piaţă, fiind an electoral, însă aceasta nu garantează că banii se vor duce în consum, fie că este vorba de consum în electro IT sau în alte sectoare.

Bogdan Pasat, manager de marketing şi vânzări al Sharp România şi Bulgaria Anul acesta vor fi mai mulţi bani în piaţă, fiind an electoral, însă aceasta nu garantează că banii se vor duce în consum, fie că este vorba de consum în electro IT sau în alte sectoare.

Autor: Ioana Nita

19.04.2014, 18:49 395
În România, televizoarele cu diagonale mici, de până în 81 cm, se comercializează la cele mai mici preţuri din Europa Centrală şi de Est, piaţa locală fiind foarte competitivă datorită numărului mare de jucători prezenţi pe acest segment din retail, comparativ cu ţări vecine precum Bulgaria, potrivit studiilor producătorului japonez de electronice Sharp.
 
„Cel mai mic preţ mediu pe diagonale mici în Europa Centrală şi de Est este în România, ceea ce arată clar că piaţa locală este cea mai competitivă. Din punctul de vedere al agresivităţii preţurilor, România este în top“, a declarat pentru ZF Bogdan Pasat, manager de marketing şi vânzări al Sharp România şi Bulgaria. El a explicat că acest lucru se datorează concurenţei acerbe din România, unde există foarte mulţi jucători atât în retailul tradiţional, cât şi online.
 
„În Bulgaria spre exemplu, segmentul online este foarte mic, undeva la sub 3-4% din total piaţă, iar în retailul electro IT sunt doar 2-3 jucători importanţi care fac circa 90% din cifra totală de afaceri“, a adăugat Pasat. În România, segmentul online are o pondere de circa 20% din totalul pieţei de electro IT. 
 
Piaţa locală de televizoare s-a situat anul trecut la circa 700.000 de uni­tăţi, valoarea vânzărilor ridicându-se la 250 mil. euro. Pentru anul în curs, reprezentantul Sharp estimează că piaţa de televizoare va înregistra o creştere de doar câteva procente, fiind stimulată de evenimente precum Campio­natul Mondial de Fotbal.
 
„Piaţa de televizoare va creşte în 2014 cu maximum 5% din două motive. În primul rând anul acesta se va desfăşura Campionatul Mondial de Fotbal care va determina clienţii să îşi cumpere televizoare cu diagonale mari, şi în al doilea rând se vede o creş­tere a încrederii consumatorilor, însă aceasta nu este mare“, a men­ţionat Pasat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO