ZF 24

Şi-au făcut cu 15.000 € un bar cu sucuri naturale în nordul Capitalei

Şi-au făcut cu 15.000 € un bar cu sucuri naturale în...

Autor: Corina Mirea

19.10.2014, 20:02 8769

Alexandru Mihăilă şi Andrei Florea se cunosc încă de pe vremea liceului, de acum 15 ani, însă abia în primăvara anului trecut cei doi şi-au făcut curaj să pornească un business împreună. Deşi unul lucrează în domeniul muzical, iar celălalt a trecut de la joburi în vânzări, banking la restaurante în această perioadă, de aproape două luni conduc barul cu sucuri naturale şi smoothie-uri Fresh & Happy în care au investit până în 15.000 de euro.

„Ideea o aveam de ceva timp, chiar din 2010 mă gândeam la asta, dar abia în 2012 am început să vorbesc cu Andrei despre acest lucru, dat fiind faptul că el este pasionat de bucătărie. Aşa că ne-am hotărât în primăvara anului trecut să începem o afacere, dar una care să fie utilă, ceva în care credeam şi la care ne şi pricepeam“, spune Alexandru Mihăilă, 31 de ani.

Până să deschidă însă barul a durat mai bine de un an, timp în care cei doi şi-au făcut un plan de business şi au căutat un spaţiu care să îi aducă aproape de clienţii pe care şi-i doreau - corporatişti, mereu pe fugă, dar tot mai interesaţi să mănânce sănătos. Spre finalul lunii august a acestui an barul Fresh & Happy şi-a deschis uşile chiar la staţia de metrou Aurel Vlaicu din nordul Capitalei, pe bulevardul Pipera, iar în prezent are în jur de 15-20 de clienţi fideli pe zi. Aceş­tia plătesc între 8 lei şi 15 lei pentru un pahar de 330 de mililitri cu suc natural făcut din două fructe, respectiv pentru un smoothie la 500 de mililitri. În plus, Fresh & Happy comercia­li­zea­ză şi alte produse, cum ar fi ceaiul din plante naturale, cio­co­lată caldă făcută din cacao şi lapte vegetal sau prăjituri raw vegane.

Pentru a-şi acoperi însă cheltuielile şi pentru a face şi ceva profit, cei doi antrepre­nori ar avea nevoie de 30-40 de clienţi fideli care să le trea­că pragul în fiecare zi, cam tot atâţia cât pot servi într-o sin­gură oră cu ajutorul echipa­men­telor pe care le au. „Iniţial, am zis că vom investi în jur de 10.000 de euro pe tot, dar am constatat că mai trebuie să punem bani pe parcurs, aşa că investiţia se duce până în 15.000 de euro. Dar aici intră şi cursurile şi seminariile la care am participat pentru a cunoaşte şi mai bine acest domeniu. Noi nu am pornit businessul cu ideea oportunistă că este o nişă foarte bună, ci chiar suntem pasionaţi de ceea ce facem şi pentru noi este un mod de viaţă“, explică Andrei Florea, 30 de ani.

Legumele şi fructele din care fac sucurile şi smoothie-urile provin, în mare parte, de la producători locali, însă cele care nu pot fi cultivate în ţară sunt importate numai din Uniunea Europeană. În scurt timp, tinerii antreprenori vor să anga­jeze minimum două persoane care să îi ajute să gestio­ne­ze barul, dar şi să se ocupe de serviciul de livrări pe care vor să îl imple­men­teze. Mai mult, ei iau în calcul şi varianta găsirii unui busi­ness angel, pe termen mediu, care să finanţeze dez­vol­tarea afa­cerii, dar să le ofere şi consultanţă în acest sens.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO