ZF 24

Studiu PayU: Peste 20% din comenzile înregistrate de magazinele online vin de pe tablete şi smartphone-uri

Daniel Nicolescu, Country Manager al PayU România

Daniel Nicolescu, Country Manager al PayU România

Autor: Ioana Nita

09.06.2014, 22:04 537

Românii au început să utilizeze tot mai mult dispozitivele mobile atunci când fac cumpărături în mediul online, ponderea comenzilor înregistrate de magazinele online de pe smartphone sau tabletă depăşind în prezent 20% din totalul comenzilor primite, pe fondul exploziei vânzărilor de telefoane inteligente şi tablete pe plan local din ultimii ani. Anul trecut în România s-au vândut circa 1,5 milioane de smartphone-uri şi peste 500.000 de tablete.

Majoritatea persoanelor folosesc tableta atunci când doresc să achiziţioneze un produs sau serviciu de pe internet, pentru că este un dispozitiv mult mai uşor.

„Sunt clienţi care se informează pe mobil, însă dacă vorbim de ritualul de cumpărare, tableta este cea de pe care se fac cumpărăturile online. Multe persoane nu mai au desktop, iar laptopul este deja greu şi mare. E mult mai uşor să te uiţi cu familia pe tabletă pentru a alege spre exemplu un pachet turistic”, a explicat pentru ZF Daniel Nicolescu, Country Manager al PayU România. 

„Tableta monetizează mai bine”, a completat el, bazându-se pe studiul făcut de PayU despre piaţa de comerţ electronic din România la care au participat 10 retaileri online.

Spre exemplu, anul trecut magazinul online bestkids.ro a înregistrat comenzi de pe mobil în proporţie de 8,5% şi de 9,3% de pe tablete, iar în perioada ianuarie-mai 2014 ponderea comenzilor realizate de pe dispozitivele mobile a crescut la aproximativ 25%.

Comenzile efectuate de pe smartphone sau tabletă au de asemenea o pondere de circa 20% şi în totalul comenzilor primite de retailerii elefant.ro, floridelux.ro, libris.ro şi de peste 30% în cazul magazinului online floria.ro.

Procesatorul de plăţi online PayU a realizat acest studiu cu ocazia iniţierii campaniei e-Româneşte, desfăşurată în perioada 14 mai-14 iunie şi care are scopul de a dubla numărul de cumpărători în mediul online la 4 milioane.
„e-Româneşte îşi propune să crească numărul românilor care utilizează internetul pentru efectuarea cumpărăturilor online. Experienţa de cumpărare în acest moment nu numai că poate fi comparată cu cea oferită de magazinele internaţionale ci, mai mult, vine cu foarte multe beneficii adiţionale: viteză de livrare, suport pentru clienţi localizat, metode de plată locale şi servicii post-vanzare”, a menţionat Nicolescu.

În perioada 9-10 iunie, retailerii online care fac parte din campanie, le oferă în plus clienţilor livrarea gratuită a produselor, indiferent de valoarea totală a comenzii, reduceri şi oferte promoţionale, precum şi multiple modalităţi de a plăti pentru produsele achiziţionate - numerar, card, transfer bancar, internet banking sau în rate.

Printre magazinele online implicate în campanie se numără şi BestKids, Carrefour, Domo, Floria, Flori de Lux, Libris, Miniprix,  MyTicket, Orange, PC Garage, Romtelecom şi Studio Moderna.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO