ZF 24

Studiu: Romanii nu au incredere in politie, justitie si nici in politicieni

30.04.2009, 18:21 159

Marcile locale cele mai de incredere in perceptia romanilor sunt Pro TV (dintre statiile TV), Europa FM (dintre statiile radio), Carrefour, Tarom, Ursus, Dove, Cris-Tim, Danone si altele pe categoria lor, potrivit unui studiu realizat de Reader’s Digest printre clientii din bazele de date detinute.

Studiul, realizat prin corespondenta in perioada august-octombrie 2008, s-a desfasurat in 16 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie 20 de categorii de branduri comune si 17 categorii locale. Respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Readers’s Digest. Au fost trimise aproape 313.000 chestionare, rata medie de raspuns fiind 7%, in Romania fiind o rata de raspuns printre cele mai mari de 14,6%.

La categoriile comune, printre marcile pe care romanii le percep ca fiind de incredere se numara Mercedes, Philips, Vodafone, ING, BRD.

Studiul a aratat deasemenea ca increderea romanilor in politie este cu mult sub media europeana, respectiv 28% dintre romani au spus ca au incredere. Mai mult, increderea in justitie este foarte mica, doar 23%. Cand vine vorba de increderea in profesii, romanii voteaza 86% pentru pompieri, 83% pentru piloti si 79% pentru farmacisti. Politicienii sunt cei mai prost perceputi, cu 90%, urmati de vanzatorii de masini (74%) si de jucatorii de fotbal (67%). Tot in Romania, persoanele care protejeaza mediul inconjurator sunt apreciate ca fiind de incredere de aproximativ o treime dintre romani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO