ZF 24

Test Auto ZF: Noul BMW Seria 5, limuzina pentru piloti - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Noul BMW Seria 5 - Limuzina pentru piloti
15.02.2010, 13:15 254

BMW Seria 5 doreste sa schimbe sau mai bine spus sarevolutioneze conceptul de limuzina. Acum constructorul bavarezdetine in gama atat o noua Serie 7, o Seria 5 Gran Turismo -limuzina care imbina spatiul si confortul unui Seria 7 cupracticabilitatea unui X5, iar acum o noua Serie 5. Care nu se maivrea o limuzina, care "ar putea merge" si sport, ci una care chiarpoate merge sport.

La prima vedere nu ai cum sa nu observi faptul ca noul 5reprezinta un salt enorm la capitolul design fata de generatiaanterioara. Cu toate acestea, acest "pas inainte" reprezinta defapt o actualizare a Seriei 5 din a doua parte a anilor 90. Dar nuin totalitate. Spre exemplu, regasim si linii de la generatii maivechi, precum "botul de rechin".

Designul este unul clasic, elegant, dar in acelasi timp foartedinamic. Chiar si atunci cand vezi masina parcata, parca este inmiscare. Farurile, grila radiatorului amplasata mai jos, dar silinia laterala, sau cea a stopurilor, totul implica dinamism. Toateliniile sunt atent calculate si inca de la prima vedere iticomunica ce se ascunde sub capota.

Odata ajuns in habitaclu regasim elemente preluate de la Seria7, dar sub un design specific Seriei 5. Liniile sunt elegante, iaraluminiul satinat se regaseste langa furnirul de esenta nobila.

Avem acelasi display widescreen ca la Seria 7, avem acelasisistem de control al caracterului masinii, si deja celebrulschimbator stil "joystick".

Spre deosebire de E-Klasse, sau chiar A6, noua Serie 5 estemasina pe care cel care o detine sa o si conduca. Nu poti sta inspate intr-o Serie 5. Nu ca nu ai avea confortul necesar, sauspatiu pentru picioare suficient, dar dupa ce afli ce stie masina,nu poti pur si simplu sa i-o dai altcuiva sa o conduca.

Multumita sistemului Dynamic Drive Control poti seta masinaexact cum ti-o doresti - Confort, Normal, Sport si Sport Plus (undese decupleaza sistemul de control al tractiuniii, nu si cel alstabilitatii. Acest sistem controleaza atat setarile suspensiei,cat si raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie simodul de schimbare al treptelor. Pe de alta parte, spre deosebirede generatia anterioara, masina se simte destul de asistata,pornind inclusiv de la directia electrica.

Pentru a ne convinge de ce stie noul BMW am avut ocazia de aconduce versiunile 530d, cu motor diesel si 530i, pe benzina,motorizare care am avut ocazia de a o testa atat pe sosea, cat sipe circuitul Estoril, din Portugalia.

Cel pe motorina este un motor diesel tipic BMW. Puternic,economic, atunci cand ai nevoie de sportivitate isi oferasportivitate. Dar spre deosebire de unul pe benzina, nu ofera aceacoloana sonora specifica atunci cand urca in ture.

Cel ce ne-a impresionat a fost cel pe benzina. Probabil deoarecel-am testat pe Estoril.

La prima vedere, cel pe benzina se anunta la fel de "cuminte" cadieselul. Silentios, confortabil si chiar economic - multumitatehnologiilor EfficientDynamics.
Dar nu a fost chiar asa. Daca spre exemplu pana in 4.000 rpm masinanu te incita cu nimic, peste acest nivel discutam de cu totul altautomobil. Sunetul motorului si al evacuarii este incredibil. Esteca si cum am avea un V12 sub capota.

Nici consumul nu a dezamagit. intr-un regim sportiv, 535i aurcat pana in 12 litri/100km pe sosea si la aproape 20 litri/100 kmpe circuit. In cazul dieselului, consumul a atins un maxim de 8litri/100 km, chiar si in regim urban.

Nu trebuie uitat ca in cazul dieselului 530d motorul de 3,0litri cu sase cilindri in linie este cuplat la o cutie de vitezeautomata cu opt trepte. Datorita acesteia dar si motorului,teoretic, consumul in regim extraurban ar fi de 5,3 litri/100 km -valoare surprinzatoare pentru o masina de 1,8 tone.

Pe de alta parte, in cazul motorizarii pe benzina, aceastadispune de o cutie cu "numai" sase trepte, specifica unui regim decondus mai sportiv. Din acest motiv, atunci cand a venit vorba de aconduce una dintre cele doua motorizari pe circuit, am optat pentrubenzina.

Pe piata locala noul Seria 5 va fi lansat oficial in lunamartie, cu un pret de pornire de 35.849 de euro fara TVA pentruversiunea de baza 523i, 38.130 de euro pentru 525d si 42.100 pentru530d.

In plus, toate motorizarile respecta normele de poluare Euro 5,iar 530d poate fi "echipat" optional sa respecte chiar si Euro6.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO