ZF 24

Test ZF: Renault Megane III

Test ZF: Renault Megane III
12.05.2009, 15:09 65

Dupa ce anul trecut Renault a lansat Laguna III, model anuntat de seful Renault ca avand ca target intrarea in top trei calitate in segmentul mediu, Koleos, primul SUV sub emblema Renault dar si noul Symbol, a venit randul noului Megane III.

La fel ca si noua Laguna, Megane are aceeasi misiune – de a readuce increderea clientilor in calitatea Renault. Acest lucru se observa cel mai bine la interior, dar si in detaliile caroseriei. Odata cu lansarea Lagunei III, Renault a trecut si la o noua strategie de design. Daca in 2003 Megane II avea un design influentat puternic de Avantime, monovolumul-coupe al Renault si de Vel Satis – limuzina de clasa mare, acum Laguna III si-a pus „amprenta” asupra modelului compact. Linii elegante, la limita intre modern si clasic caracterizeaza cel mai bine noul Megane. Daca Laguna era considerata putin prea moderna, Megane se inscrie in „tendinte”.

Pentru a ne face o parere cat mai buna despre noul model, am testat versiunea cu motor de 1,9 litri dCi de 130 CP, cu echiparea de top Privilege, al carui pret de pornire este de 17.450 de euro, cu TVA inclus, pret care la prima vedere pare mare pentru o compacta, dar lista dotarilor standard este mai mult decat bogata – patru airbaguri, climatizare automata bi-zona, ESP, geamuri electrice, radio-CD cu MP3 si tempomat.

Spre deosebire de Laguna, care are sasiul setat pe confort si mai putin pe dinamica, Megane III reuseste cu succes sa imbine cele doua caracteristici. Masina a amortizat cu succes aproape toate denivelarile drumului „bombardat” de la intrarea in Miercurea Ciuc, cat si pe drumurile virajate cu asfalt proaspat intre Miercurea Ciuc si Odorheiu Secuiesc.
In plus, dieselul de 1,9 litri dCi s-a dovedit a fi unul foare economic. Cu un rezervor plin de 60 de litri am reusit sa parcurg un traseu de 1.070 km intre Bucuresti-Miercurea Ciuc-Targu Mures-Cluj-Sibiu-Pitesti-Bucuresti, cu un consum mediu de 5,8 litri/100 km, in conditiile in care stilul de condus nu a fost neaparat unul „economic” ci unul normal.
La confortul celui de la volan contribuie semnificativ si cutia de viteze cu sase trepte. Spre deosebire de cea de pe Laguna (cu motorizarea de 2,0 litri dCi de 150 CP), cutia de pe Megane era scurta si precisa, oferind un feeling sportiv.

Spre deosebire de modelul „de baza”, modelul testat dispunea de faruri adaptive cu xenon, ale carui fascicule se miscau in functie de directia impusa de volan in timp real. Astfel, chiar si noaptea se poate conduce in siguranta deplina, chiar daca traseul este unul de munte. Pe locul secund ca utilitate s-a dovedit a fi sistemul audio Arkamis care dispune atat de port USB, pentru stick-uri, cat si intrare AUX penru iPod sau alte MP3-Playere. In plus, acesta era conectat si la un sistem Bluetooth pentru telefonul mobil.
Daca pretul de 17.450 de euro vi se pare prea mare, cel mai ieftin Megane porneste de la 12.900 de euro cu TVA pentru motorizarea pe benzina de 1,6 litri si 110 CP, in timp ec dieselul de 1,5 litri dCi pleaca de la 14.600 de euro.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO