ZF 24

Tichetele de masă, decontarea transportului şi voucherele de vacanţă au fost cele mai folosite beneficii în 2014

Adrian Sârbu, cofondator al firmei Benefit System, va fi speaker în cadrul celei de-a 10-a ediţii a HR Conference, organizată pe data de 24 martie, unde directori de resurse umane, consultanţi, traineri, dar şi specialişti în recrutare vor vorbi pe marginea temei „Salariul, ultimul tabu?“.

Adrian Sârbu, cofondator al firmei Benefit System, va fi speaker în cadrul celei de-a 10-a ediţii a HR Conference, organizată pe data de 24 martie, unde directori de resurse umane, consultanţi, traineri, dar şi specialişti în recrutare vor vorbi pe marginea temei „Salariul, ultimul tabu?“.

Autor: Corina Mirea

14.03.2015, 12:29 914
Peste 65% din companiile de pe plan local au folosit anul trecut tichetele de masă pentru a-şi motiva şi reţine angajaţii, beneficii pentru care acestea au plătit mai mult de 1 milion de lei, potrivit unei analize realizate de Benefit System, un „magazin“ online prin care fiecare angajat are acces la o serie de beneficii, în limita bu­ge­tului oferit de angajator.
 
Pe lângă tichetele de masă, cele mai apreciate beneficii au fost anul tre­cut voucherele de vacanţă şi posibilitatea decontării transportului.
 
Deşi beneficiile extra-salariale aflate în topul preferinţelor com­paniilor şi ale angajaţilor nu au suferit schimbări drama­tice în ultimii ani, tichetele de masă  sau decontarea transpor­tului fiind în con­tinuare cel mai des folosite în organi­za­ţii, paleta de instrumente motiva­ţio­nale nonfinan­ciare s-a diver­sificat sem­ni­fi­ca­tiv. Astfel că, în pre­zent, în porto­foliul furni­zorilor de bene­ficii au în­ceput să intre şi instrumente mai puţin folosite în trecut precum pensiile private, work­shop-uri de artă sau cursuri care îi ajută pe angajaţi să se dezvolte pe plan personal mai mult decât profesional. În mare parte, tendinţa este generată de numărul tot mai mare de tineri care intră în companii şi care pun mai mult accent pe un mediu de lucru plăcut şi un echilibru între viaţa personală şi cea profesională, mai mult decât pe salariu sau chiar pe poziţia în ierarhia organizaţiei, spre exemplu.
 
„Este adevărat că, în general, companiile încă merg pe pachete de beneficii oarecum clasice, dar asta pentru că sunt singurele avantajose din punct de vedere fiscal şi pentru angajaţi, dar şi pentru companie. Cele mai puţin obişnuite sunt considerate beneficii în natură şi sunt impozitate ca atare. Sigur că există şi companii care îşi asumă acest lucru, cum ar fi cele din IT, care le oferă salariaţilor şi masaj la birou sau spaţii de relaxare special amenajate, dar nu foarte multe organizaţii îşi permit să susţină astfel de beneficii“, spune Adrian Sârbu, cofondator al firmei Benefit System.
 
El va fi speaker în cadrul celei de-a 10-a ediţii a HR Conference, organizată pe data de 24 martie, unde directori de resurse umane, consultanţi, traineri, dar şi specialişti în recrutare vor vorbi pe marginea temei „Salariul, ultimul tabu?“.
 
În prezent, cele mai avantajoase beneficii acordate de companiile de pe plan local angajaţilor sunt planurile de pensie privată şi trainingurile, ale căror costuri sunt deductibile, dar şi tichetele de masă, voucherele de vacanţă şi asigurările de sănătate, pentru care se  achită doar impozit pe venit (de 16%).
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO