Companii

Studiu PMR: Cei mai mari zece retaileri au avut vanzari de aproape 8 miliarde de euro

Studiu PMR: Cei mai mari zece retaileri au avut vanzari de aproape 8 miliarde de euro
23.02.2009, 00:00 120

Cei mai mari zece jucatori din retailul alimentar, de bricolaj si de electronice si electrocasnice au realizat anul trecut vanzari cumulate de aproape 7,9 miliarde de euro, potrivit unui raport realizat de compania de consultanta si cercetare de piata PMR Group din Polonia.

Cele zece companii din clasamentul dominat de Metro, Rewe si Carrefour au raportat la Ministerul de Finante afaceri de 6,4 mld. euro in anul 2007, ceea ce inseamna ca in 2008 vanzarile acestora s-au majorat cu circa 1,5 miliarde de euro.
PMR estimeaza valoarea retailului romanesc, inclusiv segmentul auto si comertul cu mobila si fashion retailul, la 59,5 miliarde de euro la nivelul anului 2008, in crestere cu 22,6% in lei fata de 2007. Ritmul a fost inferior celui inregistrat in 2007 fata de 2006 (31,4%), se mai arata in studiul PMR. "Acest trend de incetinire a cresterii ar putea continua si pe viitor, rata anuala coborand la un nivel de 15-16%, afectata de criza care continua sa isi produca efectele, in paralel cu o diminuare a avansului cheltuielilor populatiei", anticipeaza analistii PMR.
Spre comparatie, conform datelor Institutului National de Statistica, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul - cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete - s-a majorat anul trecut cu 13% fata de 2007, cresterea provenind atat din vanzarea de produse nealimentare (plus 14,4%), cat si din vanzarea de produse alimentare, bauturi si tutun (plus 11,4%). Vanzarile de masini s-au redus anul trecut cu 15%, arata datele APIA.
Comertul alimentar, unde cei mai mari jucatori sunt Metro, Rewe si Carrefour, reprezinta 24% din valoarea indicata de PMR, adica aproximativ 14,3 mld. euro.
Cele trei grupuri de retail si-au consolidat pozitiile pe piata romaneasca prin expansiunea retelelor operate la nivel local.
Metro si Carrefour au mizat anul trecut pe retelele lor de hipermarketuri, investind fiecare intre 100 si 150 mil. euro pe acest segment, in timp ce Rewe si-a accelerat expansiunea pe segmentul discounterelor, pe care activeaza cu Penny Market. Rewe detine la nivel local si retelele Selgros Cash & Carry si Billa. Doar Carrefour a raportat pana acum valoarea vanzarilor sale in Romania pe 2008 (1,19 mld. euro), avansul fata de 2007 fiind de 37%.
In retailul de bricolaj, liderul pietei este Praktiker, reteaua germana cu cele mai multe magazine operationale la nivel local (25 de unitati), in timp ce comertul de electronice si electrocasnice este dominat de un grup romanesc - Altex, cu vanzari estimate de PMR la aproape 330 mil. euro in 2008.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO