Tot ce trebuie să ştii despre criptomonede: Ce este un ICO şi care sunt criteriile de investiţie?

23 ian 2018 Autor: Alex Ciutacu

Cel puţin zece criptomonede noi sunt lansate în fiecare zi, iar specialiştii sugerează că investiţia într-o monedă digitală care urmează să fie lansată, poate aduce un randament mai mare decât cea într-o monedă digitală care este lansată deja. Spre exemplu, investiţia în criptomoneda NEO înainte ca aceasta să fie lansată, a adus fiecărui investitor un randament de 425.000%.

ICO-urile (Initial Coin Offering) reprezintă corespundentul IPO-urilor, utilizat pentru a strânge capital în vederea lansării unei noi monede digitale.

Ce sunt criptomonedele şi cum poţi să cumperi Bitcoin, Ethereum, Ripple sau altcoins. Tot ce trebuie să ştii despre criptomonede, ICO şi portofele electronice şi cum transformi monedele virtuale în bani adevăraţi

Peste 3,4 miliarde de dolari au fost investiţi în 211 ICO-uri lansate cu succes în anul 2017.

ICO-ul este un proces în 3 etape prin care compania dă ocazia posibililor investitori să achiziţioneze criptomonede, pentru a-şi atinge două praguri de capitalizare denumite „Softcap” şi „Hardcap”.

Softcap-ul este primul prag de capital pe care, potrivit specialiştilor, majoritatea ICO-urilor îl ating fără probleme, iar Hardcap-ul reprezintă pragul total de capitalizare pe care îşi doreşte compania să îl acumuleze pentru moneda digitală ce urmează a fi lansată.

Prima etapă din cele trei este denumită „Private sale”. În aceasta, o serie de investitori autorizaţi şi de jucători mari discută cu echipa din spatele criptomonedei şi ajung să fie primii care investesc în respectiva monedă digitală.

În etapa următoare, cea de „Pre-sale”, îşi poate rezerva oricine un număr de monede digitale, printr-un „contract în alb”. Nu toate ICO-urile fac rezervări.

A treia etapă este cea de „Crowdsale” în care oricine poate achiziţiona, acesta fiind momentul în care se lansează practic ICO-ul.

„Sunt unele ICO-uri care închid perioada de Crowdsale în 30 de secunde, pentru că sunt foarte bune, au proiecte foarte bine şi foarte multă lume se înghesuie să cumpere”, a spus Vlad Stoica, specialist în criptomonede, care a investit în peste 200 de ICO-uri.

Sunt puţine ICO-uri care permit investiţii direct în fiat. Majoritatea acceptă bitcoin sau ethereum. ICO-urile funcţionează pe principiul de „smart contract” al ethereum, ceea ce înseamnă că atunci când se lansează moneda, investitorii din private sale şi din pre-sale primesc monede automat în schimbul monedelor pe care le-au investit.

Când o monedă se lansează, ea nu se listează automat pe exchange-uri. Acest proces durează, potrivit specialiştilor.

Pentru majoritatea investitorilor, ICO-urile s-au dovedit a fi cele mai profitabile moduri de a investi în piaţa de criptomonede. Potrivit statisticilor, moneda ethereum s-a lansat la preţul de 0,314 dolari, randamentul investiţiei ajungând 2 ani mai târziu la 340.000%.

De asemenea, criptomoneda NEO s-a lansat la preţul de 0,03 dolari, ajungând astăzi la un ROI de 425.000%.

Criterii de investiţie în ICO-uri

Se lansează zeci de ICO-uri în fiecare săptămână, iar majoritatea investitorilor caută diferite criterii de diferenţiere pentru a specula care dintre acestea vor fi de succes.

„Unul dintre cele mai importante criterii este echipa. Atunci când vezi că în spate este o echipă bună, cu CV-uri impresionante, ştii că îţi încredinţezi banii pe mâna cuiva experimentat”, a atras atenţia Vlad Stoica.

Un alt criteriu important este marketingul proiectului. Specialiştii spun că un marketing realizat în mod profesionist este la fel de important ca şi o echipă bună.

„Să nu credeţi niciodată pe cuvânt pe cineva care vă spune că un ICO va fi de succes. Nu contează dacă vă e mamă, tată, frate sau soră. Mereu trebuie să faceţi o investigaţie pe cont propriu şi să urmăriţi CV-urile membrilor echipei. Trebuie să fiţi atenţi pentru că există şi fraude. Au fost ICO-uri care aveau în spate profiluri false de Linkedin şi după ce au strâns bani, au închis totul şi au dispărut cu banii investitorilor”, a avertizat Stoica.

Un alt criteriu important este reprezentat de ideea din spatele proiectului. Fiecare ICO „vinde” o promisiune, aceea că va fi utilizat într-o zi în cadrul unei activităţi sau pe o anumită piaţă.

Spre exemplu, un ICO lansat recent pentru o monedă digitală denumită WaBi, promite spre exemplu, o platformă ce se ocupă cu combaterea bunurilor contrafăcute produse pe pieţele asiatice.

Investitorii trebuie să verifice, nu în ultimul rând, fişierul listat pe website-ul ICO-ului numit „white paper”.

Acest document conţine o descriere a tehnologiei de blockchain din spatele proiectului, a arhitecturii proiectului şi a interacţiunii acestuia cu utilizatorii, precum date de pe piaţă şi predicţiile de creştere pentru respectiva criptomonedă.

De asemenea, în acest document sunt înscrişi membrii echipei, investitorii şi advizorii. Advizorii sunt cei care ghidează strategia monedei în piaţă. 

 
Cuvinte cheie:
investitie
, criterii
, lansare
, randament
, specialisti
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide