ZF 24

Transportatorii autorizaţi amână până după 16 aprilie protestele şi aşteaptă legiferarea activităţii Uber

Transportatorii autorizaţi amână până după 16...

Autor: Roxana Rosu

27.03.2017, 11:29 266

Operatorii şi transportatorii autorizaţi din România au decis să amâne până după 16 aprilie protestele anunţate pentru luna martie, aşteptând adoptarea unei ordonanţe de urgenţă care să elimine ”pirateria” din acest domeniu şi să legifereze activitatea tuturor operatorilor de transport, inclusiv a platformelor de tip Uber.

”Noi, transportatorii, nu am cerut niciodată eliminarea UBER şi a altor platforme similare de pe piaţă, ci intrarea în legalitate a acestor sisteme, ca şi a tuturor celorlalate forme de transport care acum reprezintă concurenţă neloială. Nu dorim eliminarea concurenţei, ci o concurenţă loială, în care toţi actorii pieţei să fie egali în faţa legilor statului român”, se arată în comunicatul Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, a declarat că ministru Transporturilor Răzvan Cuc a promis confederaţiei că va promova OUG pentru modificarea a două articole din Legea 38/2003, în aşa fel încât activităţile neautorizate de transport să fie sancţionate şi aplicaţiile de tip UBER sau ale altor platforme similare să fie obligate să se autorizeze, astfel încât să funcţioneze legal, dacă vor să-şi desfăşoare activitatatea în România. ”Această Ordonanţă de Urgenţă a plecat spre avizare, către Ministerul Dezvoltării şi Ministerul de Interne, pe data de 17 martie 2017. Din informaţiile noastre, Ministerul Afacerilor Interne susţine această ordonanţă. Aşteptăm acum şi susţinerea din partea Ministerului Dezvoltării şi cerem Guvernului să adopte cât mai repede această Ordonanţă.”

În cazul în care această ordonanţă nu va fi dată de guvern, COTAR va organiza acţiuni de protest după 16 aprilie.

În opinia COTAR, haosul din piaţa trasporturilor pune în pericol investiţiile companiilor care respectă legea. ”Piraţii din Transporturi strică imaginea companiilor de taxi din România şi chiar imaginea României în lume. Dorim să asigurăm un transport  civilizat, un tarif unic, reactualizat în funcţie de costuri, fără piraterie, fără posibilitatea de negocierea preţului „la negru”. Dorim, de asemenea, să garantăm siguranţa şi confortul clienţilor care au nevoie de transport în regim de taxi şi transport prin curse regulate, iar pentru aceasta toţi trebuie să respecte legile în vigoare”. 

SĂptămâna trecută, Uber a respins afirmaţiile viceprimarului Municipiului Bucureşti, Aurelian Bădulescu, potrivit cărora compania ar face evaziune fiscală, susţinând că firma şi şoferii-parteneri plătesc impozite şi taxe pentru activităţile pe care le desfăşoară, a transmis purtătorul de cuvânt al Uber România. Potrivit Alexandrei Corolea, purtător de cuvânt al platformei, „UBER este un serviciu care aparţine economiei digitale, un serviciu care nu este încă reglementat în România. Suntem primii care susţinem că avem nevoie de o legislaţie care să acopere serviciile pe care noi le oferim. Vrem să discutăm cu autorităţile publice din oraşele în care activăm pentru a găsi o soluţie de reglementare care să vină în sprijinul comunităţilor„. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO