ZF 24

Tranzacţie surpriză: eMAG cumpără firma de curierat românească Sameday Courier, un business cu afaceri de 13,5 mil. lei anul trecut

Autor: Ştefan Stan

30.05.2017, 13:00 76635

Retailerul online eMag devine noul acţionar principal al Sameday Courier, după ce a cumpărat o participaţie de 80% din companie, potrivit unui anunţ al Sameday. În urma tranzacţiei, Lucian Baltaru, CEO Sameday Courier, deţine 20% din acţiuni, iar eMAG 80%, Octavian Bădescu vânzând pachetul deţinut în companie.

“Piaţa de curierat a trecut în era consolidării şi creşterii rapide, în care nevoile clienţilor s-au diversificat şi specializat foarte mult. Noi am câştigat multă vizibilitate şi am crescut rapid în ultimii ani, aducând pe piaţă servicii noi de livrare. Mai departe, aveam nevoie de un partener care ne putea ajuta să gestionăm această dezvoltare rapidă. Pe lângă noile opţiuni de livrare pentru online, vom continua dezvoltarea serviciilor şi pentru celelalte industrii precum, bancar, medical, media&advertising, poştal,” a declarat Lucian Baltaru, CEO şi acţionar Sameday Courier.

Sameday Courier îşi va continua evoluţia ca brand independent şi va continua dezvoltarea  de servicii de curierat.

“Este un moment oportun pe piaţă şi compania poate creşte accelerat cu o investiţie importantă. Am avut mai multe oferte pe care le-am luat în calcul împreună cu Lucian pentru a găsi partenerul potrivit pentru a duce compania la nivelul următor. Cu eMAG am rezonat imediat pe două planuri: au know-how-ul operaţional care va dezvolta Sameday şi abordarea pro-client pe care ne-am însuşit-o şi noi încă de la început,” a declarat Octavian Bădescu, fondator Sameday Courier. 

Delivery Solutions SA, compania care operează brandul Sameday Courier, a înregistrat venituri mai mari cu 56% faţă de cele din anul precedent, ajungând la 13,47 milioane lei, în comparaţie cu cele 8,60 milioane lei contabilizate în 2015, se arată într-un comunicat al Sameday.

Profitul brut realizat de companie în 2016 a ajuns la 0,70 milioane de lei, în creştere cu 32% faţă de cel din 2015, de 0,53 milioane de lei.

“Vom investi în tehnologie şi echipă pentru a aduce cât mai repede aceste servicii pe piaţă. De asemenea, vom continua dezvoltarea parteneriatului strategic cu firmele de curierat din piaţă, în contextul în care numărul de comenzi creşte în ritm accelerat, cu peste 50% de la an la an,” a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

 
Delivery Solutions (SDAY), primul operator românesc de curierat listat la bursă, este în plin proces de delistare, estimat a se încheia pe 15 februarie, pe fondul creşterii birocraţiei şi al faptului că în cazul unei companii listate există mai puţină libertate de mişcare. Iar toate aceste dezavantaje au început în momentul de faţă să depăşească avantajele listării, spune Octavian Bădescu, fondatorul companiei şi acţionar cu 64,5%.

„O listare vine cu avantaje, dar şi cu dezavantaje, iar în momentul actual, chiar dacă s-au obţinut efectele  pozitive, birocraţia, faptul că există mai puţină libertate de mişcare reprezintă factori care încep să depăşească avantajele listării“, a spus Bădescu ieri la emisiuna de business ZF Live. Compania înfiinţată de antreprenorul român a intrat în ringul de tranzacţionare în februarie 2015 la un preţ pe acţiune de 7,5 lei. La o lună de la listare, acţiunile se tranzacţionau la 8,25 lei. În prezent capitalizarea companiei este de 10 mil. lei, adică 10 lei pentru o acţiune.

În luna ianuarie din 2017, Bădescu a lansat o ofertă de cumpărare a 74.700 de acţiuni, adică 7,5% din capitalul social al companiei, pachet care se tranzacţiona la liber pe bursă. Alături de el, în acţionariatul companiei mai este prezent Lucian Băltaru, cu 28%, şi intenţionează ca împreună să ajungă la 100% din compania cu afaceri de 8,6 mil. lei în 2015.

Preţul mediu ponderat al ultimelor 12 luni de tranzacţionare a acţiunilor SDAY pe bursă a fost de 8,21 lei.

„Personal, am cumpărat acţiuni la cel mai mare preţ, respectiv 8,4 lei per acţiune. Cu siguranţă am putea realiza această delistare cu costuri mai mici. Se poate face de exemplu o majorare de capital, dar intenţia noastră este de a nu prejudicia în vreun fel acţionarii minoritari“, mai spune Bădescu.

Antreprenorul apreciază că cei care au intrat în acţionariatul com­paniei de la începutul listării, care au încasat dividende pe perioada listării şi care acum au oportunitatea de a-şi vinde acţiunile, vor obţine cel mai probabil un profit de 35-50%.

„Dacă ar fi să tragem linie, un investitor care a fost cu noi de prima dată şi care a luat dividende de două ori până acum va avea un  profit de  35-50%.“

El susţine că Sameday va continua să se dezvolte, chiar dacă se va delista. „Probabil că la un moment dat compania va căpăta un alt acţio­nariat.“

Bădescu spune că principalele motive ale listării au constat în ob­ţinerea unei valori de piaţă, creşterea vizibilităţii şi motivarea personalului companiei, care s-au concretizat pe întreg parcursul listării.

„În primul rând ne-a interesat obţinerea unei valori de piaţă a companiei, dar o valoare neutră dată de piaţă (valoarea companiei a fost de 7,5 milioane de lei în momentul listării - n. red.), apoi vizibilitatea şi noto­rietatea dată de listare, fapt care ne-a adus într-adevăr mai mult în opinia publică şi, nu în ultimul rând, motivarea personalului. Unii dintre angajaţi au cumpărat acţiuni la noi, devenind astfel acţionari.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO